Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Přehled teorií relevantních pro obor 2. Domácí a zahraniční historie oboru 3. Etika sociální práce 4. Nároky profese, syndrom vyhoření 5. Práce s jednotlivcem. Případové konference. Model řízené péče. 6. Sociální práce s dětmi a rodinami. Sanace rodiny. 7. Práce se skupinami. 8. Komunitní práce. 8. Systémová úroveň sociální práce, makropraxe sociální práce 10. Sociální práce jako součást sociálního zabezpečení 11. Sociální služby, hodnocení jejich kvality a výsledku 12. Současné trendy ve vývoji sociálních služeb
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předpokládají se základní znalosti ze společenskovědních disciplín na úrovni středoškolského učiva |
Výsledky učení |
---|
studenti porozumí základním principům řešení sociálních problémů klientů a pochopí význam teorií při využití specifických metod práce s klientem. Studenti budou znát základní etapy historického vývoje sociální práce, jejich teoretická východiska, a budou umět analyzovat jednotlivé metody sociální práce a systémové kontexty oboru |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Matoušek, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2000.
-
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
-
Matoušek, Oldřich. Slovník sociální práce. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0.
-
Matoušek, Oldřich. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
-
Tomeš, Igor,; Koldinská, Kristina. Sociální právo Evropské Unie. Praha : C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-831-2.
-
Tomeš, Igor. Sociální správa. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-560-1.
|