1. Úvod do speciální pedagogiky, spolupracující disciplíny, základní terminologie a struktura oboru 2. Norma a normalita ve speciální pedagogice, individuálně vztahový přístup k jedincům s postižením 3. Historie vztahu společnosti k lidem s postižením, současné integrační paradigma speciální pedagogiky 4. Specifika osobnosti a socializace lidí s jednotlivými typy postižení 5. Problematika jedinců s psychickým postižením 6. Problematika jedinců se smyslovým a řečovým postižením 7. Problematika jedinců s tělesným postižením a dlouhodobým onemocněním. 8. Problematika jedinců s vícečetným postižením a sociálním znevýhodněním 9. Metody diagnostiky, intervence a prevence ve speciální pedagogice 10. Systém péče a legislativy v rezortu zdravotnictví, školství a sociální péče
|
-
ČERNÁ, Marie. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé.. Praha: UK Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3071-7.
-
Černá, Marie. Lehké mozkové dysfunkce. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-880-8.
-
Novosad, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním : základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-509-7.
-
Novosad, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita : diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Vyd. 1. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
-
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
-
Slowík, Josef. Inkluzivní speciální pedagogika. Praha, 2022. ISBN 978-80-271-3010-8.
-
Slowík, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
-
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
-
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 4., přeprac.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-889-0.
-
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
|