|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. - školní ozdravné pobyty - teoretická východiska - přínosy a rizika 2. - související vyhlášky 3. - zajištění bezpečnosti 4. - příprava a realizace 5. - sdílení vlastních zkušeností
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát zákony a vyhlášky související s předškolním vzděláváním |
| vysvětlit klíčové pedagogické pojmy |
| uvést příklady vzdělávacích metod a organizačních forem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánovat výchovně vzdělávací činnost |
| využívat různé organizační formy |
| samostatně realizovat výchovně vzdělávací činnosti s dětmi |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zná vyhlášku související s organizací školních ozdravných pobytů |
| vysvětlí přínosy výchovně vzdělávacího pobytu pro děti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dokáže realizovat výchovně vzdělávací činnost v prostředí školního ozdravného pobytu |
| zvládá organizační záležitosti související se školním ozdravným pobytem |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Danišová, Justina a Petr Daniš. Svobodná hra: jak nechat vyrůst radostné, odolné a samostatné děti. Praha. 2020.
-
Hanuš, Radek; Chytilová, Lenka. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
-
Jančaříková, Kateřina. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7496-327-8.
-
Jančaříková, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
-
Jančaříková, Kateřina; Kapuciánová, Magdaléna. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha : Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.
-
Jirásek, Ivo. Zážitková pedagogika : teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Vydání první. 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
-
Kavková, Alice. Retrohraní : přes 200 her z doby, kdy nebyly mobily. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-264-2787-2.
|