Předmět: Psychodiagnostika pro učitele

» Seznam fakult » FPE » KPS
Název předmětu Psychodiagnostika pro učitele
Kód předmětu KPS/9PSDI
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šrajbová Ben, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pojetí vývoje a možnosti školní psychodiagnostiky. Vývojové změny a vývojové modely, pozornost zaměřena na období pubescence a adolescence. Experimentálně psychologický přístup v psychologické diagnostice. Psychologické aspekty osobního kontaktu v diagnostice. Základní psychodiagnostické metody (klasifikace). Obecné psychodiagnostické metody. Specifické psychodiagnostické metody (metody subjektivní, objektivní, projektivní). Možnosti psychodiagnostiky v aplikačních oblastech. Praktický výcvik ve vybraných základních psychodiagnostických technikách (využitelných ve školním poradenství). Využití počítačové techniky v psychodiagnostice. Základy interpretace psychodiagnostických nálezů. Zásady psychologické etiky a práce s psychologickým poznatkem.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Janda, L.H. Psychological testing.Theory and Applications. Boston, Allyn and Bacon, 1997.
  • Říčan, P.,Krejčíková, D.a kol. Dětská klinická psychologie. Grada Praha, 1995.
  • Svoboda, Mojmír; Krejčířová, Dana; Vágnerová, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr