Vyučující
|
-
Slabý Jiří, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Hrbková Jana, Mgr.
-
Škopek Martina, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1.Motivace žáka k racionální výživě 2.Osobnostní predispozice učitele pro didaktiku výživy 3.Edukační proces ve výchově vzdělávání k racionální výživě 4.Rozdělení edukačních strategií ve výchově a vzdělávání k racionální výživě 5.Výkladové strategie v didaktice výživy 6.Demonstrační strategie v didaktice výživy 7.Komplexní metody ve výživě člověka 8.Implementace zákonů učení v didaktice výživy 9.Využití odborných časopisů a odborných publikací v didaktice výživy 10.Využití filmů v didaktice výživy 11.Osobnostní a sociální rozvoj v didaktice výživy 12.Evaluace výuky, shrnutí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Diskuse, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Popisuje teroretická východiska z oblasti obecné didaktiky a pedagogické psychologie. |
Definuje základní pojmy z oblasti obecné didaktiky. |
Charakterizuje strukturu pedagogického procesu. |
Vysvětluje zásady racionální výživy. |
Popisuje makronutrienty a mikronutrienty. |
Odborné dovednosti |
---|
Implementuje teoretická východiska do koncepce pedagogického procesu. |
Navrhuje koncepci pedagogického procesu na vybrané téma ze studovaného oboru. |
Zhodnocuje navržený pedagogický proces (didaktickou analýzu učiva) podle stanovených kritérií. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Popíše osobností predispozice učitele v didaktice výživy. |
Objasňuje teoretická východiska z oblasti obecné didaktiky a pedagogické psychologie ve vztahu ke koncepci tvorby didaktické analýzy na vybrané téma z výživy. |
Definuje edukační strategie. |
Charakterizuje edukační proces ve výchově a vzdělávání k racionální výživě. |
Vyjmenováva informační zdroje a další didaktické prostředky pro realizaci optimální výuky v oblasti racionální výživy. |
Odborné dovednosti |
---|
Navrhnuje možnosti motivace žáka ve vyučování. |
Posuzuje vhodnost jednotlivých edukačních strategií ve výchově a vzdělávání k racionální výživě. |
Implementuje vyučovací metody do edukačního procesu. |
Využívá v edukačním procesu odborné publikace a časopisy. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Fialová, Jana, 1972-. Stravovací návyky dětí a školní prostředí : implementace preventivních programů Světové zdravotnické organizace v České republice / Jana Fialová. Brno : Barrister & Principal, 2012, 2012. ISBN 978-80-87474-55-6.
-
Fraňková, Slávka, 1931-. Jídlo v životě dítěte a adolescenta : teorie, výzkum, praxe / Slávka Fraňková, Jan Pařízková, Eva Malichová. Praha : Karolinum, 2013, 2013. ISBN 978-80-246-2247-7.
-
Komárek, Lumír, 1938-. Zrcadlo výživy : metodická příručka : teoretická a didaktická část pro základní a střední školy / [autoři Komárek Lumír . et al.]. Liberec : Venkovský prostor, 2010, 2010. ISBN 978-80-903897-4-8.
-
Mužík, Vladislav, 1952-. Výživa a pohyb jako součást výchovy ke zdraví na základní škole : příručka pro učitele / Vladislav Mužík (ed.). Brno : Paido, 2007, 2007. ISBN 978-80-7315-156-0.
|