|
Vyučující
|
-
Pártl Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Medková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Vachalovská Vlasta, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studium metodou řešení problémů, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student/ka: - aktivně využívá základní psychologickou terminologii, - orientuje se v oblasti pedagogické psychologie, - popíše osobnost žáka a vymezí předpoklady pro její diagnostiku. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student/ka: - dokáže aplikovat pojmy z pedagogické psychologie do praxe, - vytvoří vlastní prezentaci a vystupuje před skupinou, - používá základní metodologické postupy v oblasti diagnostiky osobnosti žáka. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - získat znalosti o jednotlivých druzích motivace, které jsou využitelné ve školní praxi, |
| - popsat jednotlivé projevy žákovské nemotivovanosti, |
| - vysvětlit problematiku perspektivní orientace a vlivy snižující žákův výkon, |
| - hlouběji zhodnotit funkci a efektivitou autodiagnostických metod. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvořit vlastní metodiku autodiagnostických metod, |
| - aplikovat do praxe teoretické znalosti z oblasti rozvoje žákovské motivace, |
| - připravit plán rozvoje žákovské výkonnosti pro laickou veřejnost, |
| - rozhodnout, jaké učební strategie jsou efektivní v konkrétních pedagogických situacích. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Motivation and action. New York: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-14913-6.
-
HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole.. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
-
Hrabal, Vladimír; Pavelková, Isabella. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
-
Nakonečný, Milan. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
-
Pavelková, Isabella. Motivace žáků k učení : perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha : Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-092-7.
|