Course: Psychology of Pupils Motivation

» List of faculties » FPE » KPS
Course title Psychology of Pupils Motivation
Course code KPS/PSMO
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vysoký Roman, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Shakirova Klára, Mgr. Ph.D.
  • Přibáňová Helena, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Task-based study method, Practicum
  • Preparation for formative assessments (2-20) - 10 hours per semester
  • Contact hours - 13 hours per semester
  • Preparation for laboratory testing; outcome analysis (1-8) - 10 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Student/ka: - aktivně využívá základní psychologickou terminologii, - orientuje se v oblasti pedagogické psychologie, - popíše osobnost žáka a vymezí předpoklady pro její diagnostiku.
Skills
Student/ka: - dokáže aplikovat pojmy z pedagogické psychologie do praxe, - vytvoří vlastní prezentaci a vystupuje před skupinou, - používá základní metodologické postupy v oblasti diagnostiky osobnosti žáka.
Competences
N/A
learning outcomes
Knowledge
- získat znalosti o jednotlivých druzích motivace, které jsou využitelné ve školní praxi,
- popsat jednotlivé projevy žákovské nemotivovanosti,
- vysvětlit problematiku perspektivní orientace a vlivy snižující žákův výkon,
- hlouběji zhodnotit funkci a efektivitou autodiagnostických metod.
Skills
- vytvořit vlastní metodiku autodiagnostických metod,
- aplikovat do praxe teoretické znalosti z oblasti rozvoje žákovské motivace,
- připravit plán rozvoje žákovské výkonnosti pro laickou veřejnost,
- rozhodnout, jaké učební strategie jsou efektivní v konkrétních pedagogických situacích.
Competences
N/A
N/A
teaching methods
Knowledge
Practicum
Task-based study method
Skills
Collaborative instruction
Competences
Students' portfolio
assessment methods
Knowledge
Test
Skills
Individual presentation at a seminar
Competences
Seminar work
Recommended literature
  • Motivation and action. New York: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-14913-6.
  • HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole.. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
  • Hrabal, Vladimír; Pavelková, Isabella. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
  • Nakonečný, Milan. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
  • Pavelková, Isabella. Motivace žáků k učení : perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha : Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-092-7.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester