Lecturer(s)
|
-
Vysoký Roman, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Shakirova Klára, Mgr. Ph.D.
-
Přibáňová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Task-based study method, Practicum
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 10 hours per semester
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Preparation for laboratory testing; outcome analysis (1-8)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Student/ka: - aktivně využívá základní psychologickou terminologii, - orientuje se v oblasti pedagogické psychologie, - popíše osobnost žáka a vymezí předpoklady pro její diagnostiku. |
Skills |
---|
Student/ka: - dokáže aplikovat pojmy z pedagogické psychologie do praxe, - vytvoří vlastní prezentaci a vystupuje před skupinou, - používá základní metodologické postupy v oblasti diagnostiky osobnosti žáka. |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- získat znalosti o jednotlivých druzích motivace, které jsou využitelné ve školní praxi, |
- popsat jednotlivé projevy žákovské nemotivovanosti, |
- vysvětlit problematiku perspektivní orientace a vlivy snižující žákův výkon, |
- hlouběji zhodnotit funkci a efektivitou autodiagnostických metod. |
Skills |
---|
- vytvořit vlastní metodiku autodiagnostických metod, |
- aplikovat do praxe teoretické znalosti z oblasti rozvoje žákovské motivace, |
- připravit plán rozvoje žákovské výkonnosti pro laickou veřejnost, |
- rozhodnout, jaké učební strategie jsou efektivní v konkrétních pedagogických situacích. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practicum |
Task-based study method |
Skills |
---|
Collaborative instruction |
Competences |
---|
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Test |
Skills |
---|
Individual presentation at a seminar |
Competences |
---|
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Motivation and action. New York: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-14913-6.
-
HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole.. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
-
Hrabal, Vladimír; Pavelková, Isabella. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
-
Nakonečný, Milan. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
-
Pavelková, Isabella. Motivace žáků k učení : perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha : Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-092-7.
|