Vyučující
|
-
Štehoferová Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Šrajbová Ben, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studium metodou řešení problémů, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 5 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v psychologické a speciálně pedagogické terminologii |
Výsledky učení |
---|
- popsat osobnosti žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, |
- objasnit specifika přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, |
- vysvětlit specifika práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezit formování postojů učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, |
- zhodnotit roli asistenta pedagoga v pedagogické praxi. |
Odborné dovednosti |
---|
- navrhne postupy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, |
, - aplikuje poznatky při řešení problémových situací se žáky s SVP, |
- provést autoevaluaci vlastních postupů při vzdělávání žáků s SVP, |
- vypracovat individuální vzdělávací plán žákům s SVP. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Hříbková, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.
-
Landau, Erika. Odvaha k nadání. 1. vyd. Praha : Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
-
LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010.
-
MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
|