Lecturer(s)
|
-
Beňová Jarmila, Mgr. Ph.D.
-
Králová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Task-based study method, Seminar, Field trip
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Attendance on a field trip (number of real hours - maximum 8h/day)
- 5 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
General orientation in educational psychology. |
learning outcomes |
---|
- popsat osobnosti žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, |
- objasnit specifika přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, |
- vysvětlit specifika práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezit formování postojů učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, |
- zhodnotit roli asistenta pedagoga v pedagogické praxi. |
Skills |
---|
- navrhne postupy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, |
, - aplikuje poznatky při řešení problémových situací se žáky s SVP, |
- provést autoevaluaci vlastních postupů při vzdělávání žáků s SVP, |
- vypracovat individuální vzdělávací plán žákům s SVP. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Field trip |
Task-based study method |
Skills |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
Competences |
---|
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Continuous assessment |
Skills |
---|
Individual presentation at a seminar |
Competences |
---|
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Hříbková, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.
-
Landau, Erika. Odvaha k nadání. 1. vyd. Praha : Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
-
LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010.
-
MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
|