|
Lecturer(s)
|
-
Skalická Klára, Mgr. Ph.D.
-
Holá, roz. Jelínková Daniela, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Task-based study method, Seminar, Field trip
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Attendance on a field trip (number of real hours - maximum 8h/day)
- 5 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| General orientation in educational psychology. |
| learning outcomes |
|---|
| - popsat osobnosti žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, |
| - objasnit specifika přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, |
| - vysvětlit specifika práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezit formování postojů učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, |
| - zhodnotit roli asistenta pedagoga v pedagogické praxi. |
| Skills |
|---|
| - navrhne postupy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, |
| , - aplikuje poznatky při řešení problémových situací se žáky s SVP, |
| - provést autoevaluaci vlastních postupů při vzdělávání žáků s SVP, |
| - vypracovat individuální vzdělávací plán žákům s SVP. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Seminar |
| Field trip |
| Task-based study method |
| Skills |
|---|
| Lecture supplemented with a discussion |
| Competences |
|---|
| Students' portfolio |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Continuous assessment |
| Skills |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Competences |
|---|
| Seminar work |
|
Recommended literature
|
-
Hříbková, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.
-
Landau, Erika. Odvaha k nadání. 1. vyd. Praha : Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
-
LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010.
-
MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
|