Vyučující
|
-
Nováková Ivana, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štehoferová Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Bandžáková Kateřina, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Základy duševní hygieny, teorie náročných životních situací. 2. Autogenní tréning. 3. Mantry, mandaly. 4. Prvky jógy při vyladění emocí. 5. Uvolňovací a protahovací cvičení. 6. Prvky arteterapie při odbourávání stresů. 7. Prvky muzikoterapie. 8. Kreativita a relaxace. 9. Taneční terapie. 10.Práce ve skupinách. 11. Práce s tělem, antistresové masáže. 12. Sebereflexe, diskuse. 13. Závěrečné kolokvium.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní pojmy z obecné psychologie, popsat náročné životní situace a jejich vliv na chování, prožívání a zdraví |
Výsledky učení |
---|
studenti: vysvětlí pojmy duševní hygiena, psychosomatika,popíšou příznaky stresu, aktivní a pasivní odpočinek,syndrom vyhoření. Prakticky používají jednotlivé relaxační a energ. techniky, dokáží aplikovat prvky muzikoterapie a arteterapie při odbourávání stresu. Studenti zhodnotí úroveň vlastního stresu a správně použijí techniky jim vyhovující |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
|