Vyučující
|
-
Vlk Tomáš, doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1.Základní právní normy v oblasti výchovy a vzdělávání v ČR. 2.Vzdělávací politika v ČR a národní program vzdělávání v ČR. 3.Školský zákon č. 561/2004 Sb. a Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. 4.Kurikulární reforma, RVP a školní vzdělávací program a jejich implementace ve škole. 5.Plán rozvoje školy a jeho vytváření, výroční zpráva školy. 6.Kultura školy a klima školy. 7.Komunikace školy s veřejností, základy marketingu školy. 8.Komunikace uvnitř školy, rozvoj pracovníků, DVPP, kariérní řád. 9.Pedagogický proces a řízení školy, třídní management. 10.Vedení lidí ve školské organizaci. 11.Externí a interní evaluace školy. 12.Řízení změny ve škole, projekty školy. 13.Školství pohledem OECD a EU a trendy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium literatury, Přednáška
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student má základní znalosti z historie našeho školství a ví, jaká je struktura a řízení regionálních škol v ČR |
Odborné dovednosti |
---|
připravit, realizovat a vyhodnotit výuku v předmětech své aprobace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- popsat základní právní normy v oblasti výchovy a vzdělávání v ČR |
- objasnit hlavní principy kurikulární reformy, RVP a školního vzdělávacího program a jejich implementace ve škole |
- charakterizovat kulturu školy a klima školy |
- vyjmenovat zásady komunikace školy s veřejností či komunikace uvnitř školy |
- objasnit pedagogický proces a řízení školy, vedení lidí ve školské organizaci a třídní management |
Odborné dovednosti |
---|
student dokáže stanovit požadavky pro svůj adaptační plán a požadované DVPP. Student umí objasnit základní body malého projektu školy a navrhnout plán kooperace týmu pracovníků školy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Eger, Ludvík; Jakubíková, Dagmar. Kultura školy. 1. vyd. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2000. ISBN 80-7083-441-2.
-
Eger, Ludvík. Management rizik vzdělávacích projektů. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2013. ISBN 978-80-7211-453-5.
-
Eger, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň : Fraus, 2006. ISBN 80-7238-583-6.
-
PISOŇOVÁ, M, BRUNCLÍKOVÁ, Z., EGER, L. Školský management pre študijné obory učitelstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov.. Bratislava:UK, 2014. ISBN 978-80-223-3621-5.
-
Starý, Karel. Pedagogika ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-511-0.
-
Trojanová, Irena. Ředitel a střední management školy : průvodce pro ředitele a střední management ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3.
|