|
Vyučující
|
-
Míkovcová Marie, Mgr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: Přednáška z fonetiky: fonetický a fonologický systém ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu. Cvičení: vytvoření správných návyků v oblasti ruské praktické fonetiky ruštiny (výslovnost, intonace). Osvojování a praktické zvládnutí správných návyků psaní azbuky. Průběžné procvičování základní slovní zásoby (základní dialogy: seznamování, představování se, zdvořilostní fráze aj.).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou definovávány |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládat základy psaní a čtení v ruštině |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v problematice fonetického a fonologického systému ruštiny ve srovnání s češtinou |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládnout správné návyky ruské výslovnosti a intonace, |
| zvládnout správné návyky psaní azbuky |
| osvojit si slovní zásobu ve vybraných tématech |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostudium, |
| Skupinová konzultace, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
|