|
Vyučující
|
-
Hirman Václav, Mgr. Ph.D.
-
Míkovcová Marie, Mgr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Morfologický systém ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu. Paradigmatika podstatných jmen. Sloveso - časování produktivních sloves. Praktické zvládnutí probíraných slovních druhů. Průběžné procvičování základní slovní zásoby (téma: rodina, na návštěvě, volný čas, základní ruské reálie).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit ruský fonologický a grafický systém |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikace v ruštině na úrovni A1 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat fungování morfologického systému ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu v oblasti paradigmatiky podstatných jmen a časování produktivních sloves |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat rusky v běžných situacích a prokazovat rozvoj řečových dovedností (úroveň A1) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Skupinová konzultace, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
|