Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Uvést do studia předmětu. 2. Charakterizovat nejčastější rekreační pohybové aktivity. 3. Struktura cvičební jednotky, zásady sestavení cvičební jednotky pohybové rekreace. 4. Didakticko-organizační formy v pohybové rekreaci. 5. Psychomotorický vývoj jednotlivých ontogenetických stádiích. 6. Plánování v pohybové rekreaci, druhy plánů. 7. Sestavení kondičního programu pro různé věkové kategorie cvičenců. 8. Představit metody testování a diagnostiky zdatnosti a výkonnosti v rekreační tělesné výchově a sportu. 9. Zdravotně orientovaná zdatnost. 10. Představit studentům možnosti pohybové rekreace v různých podmínkách působení. 11. Výživa ve sportu. 12. Upozornit na sociální význam integrace zdravotně postižených v rámci pohybové rekreace. 13. Závěrečná evaluace předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student svtupuje do předmětu se znalostí z oborů anatomie, fyziologie, pedagogiky a psychologie, teorie pohybové rekreace |
Výsledky učení |
---|
student se orientuje v základních pojmech z oboru didaktiky tělesné výchovy a sportu a aplikuje je do podmínek z oboru pohybové rekreace. Syntetizuje a aplikuje dříve získané znalosti z oborů fyziologie, psychologie, pedagogiky a sociologie. Vyhledá v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivá odvětví. Vytvoří si přehled o možnostech pohybové rekreace. Sestaví a vede cvičební jednotku pohybové rekreace s ohledem na individuální zvláštnosti jedince. Cvičební jednotku zpětnovazebně zhodnotí z hlediska organizace i efektivity |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Zdraví.
-
Blair, Steven N.,; Haskell, William L.; Bouchard, Claude. Physical activity and health. Champaign : Human Kinetics, 2007. ISBN 0-7360-5092-2.
-
Dohnal, Tomáš. Sportovní příprava. [Díl] VII., Tělocvičná rekreace. 1. vyd. Olomouc : Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého, 1991. ISBN 80-7067-011-8.
-
Hochstein, Stefan; Rauschenberger, Philipp; Weigand, Bernhard,; Siebert, Tobias; Schmitt, Syn; Schlicht, Wolfgang; Převorovská, Světlana,; Maršík, František. Assessment of physical activity of the human body by consideration of the thermodynamic system. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical En. 2016.
-
Hošek, Petr. Zdravotní aspekty pohybové aktivity. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 1996.
-
Chmelík, František. Differences in FITT characteristics of physical activity in Czech smokers and non-smokers. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnic. 2007.
-
Sigmund, Erik. Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím 60 pohybových her. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-74-2.
-
Slepičková, Irena. Sport a volný čas. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0044-7.
-
Vostatková, Jaroslava; Juchelka, K. Zdraví pro život. 1. vyd. Praha : Dominik Trávníček, 1991. ISBN 80-900672-1-2.
|