|
Vyučující
|
-
Tůmová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Šíp Milan, Mgr. Bc.
-
Blecha Petr, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do výuky, poučení o bezpečnosti, výchozí poloha těla, správné dýchání. 2. Sestavování cvičebních plánů pro různé věkové skupiny, volba a pořadí jednotlivých cviků, metodika cvičení a kondiční přípravy. 3. Specifika kondiční přípravy začátečníků, žen a dětí 4. Kondiční příprava sportovců, metodika kondiční přípravy. 5. Zápočtový test, plnění zápočtových požadavků.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| užívat a aplikovat základní znalosti z anatomie, fyziologie, zdravotní Tv a sportů vyučovaných na KTV |
| vysvětlit cvičební postupy vzhledem ke stanovenému cíli |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat praktické dovednosti získané studiem v rámci kondiční přípravy jednotlivých sportů |
| hodnotit kondiční zatížení v prostředí sportovní přípravy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| připravit a obhájit kondiční program pro vybraného jedince s libovolným cílem cvičení (zdravotní, objemový, redukční apod..) |
| vytvořit příklady tréninkových plánů pro jednotlivé konkrétní klienty |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky předvést a organizovat tréninkový kondiční program pro vybraného jedince s libovolným cílem cvičení (zdravotní, objemový, redukční apod..) |
| demonstrovat a vhodně aplikovat příklady tréninkových plánů pro jednotlivé konkrétní klienty s různým cílem přípravy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| E-learning, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| E-learning, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Bean, A. Sports supplement. Bloomsbury Publishing PLC, 2015. ISBN 978-1-4729-0966-4.
-
Stackeová, D. Fitness programy - teorie a praxe. Praha, 2008. ISBN 978-80-7262-541-3.
-
Tlapák, Petr. Posilování kloubní kondice : Centračně-stabilizační cvičení. Praha : ARSCI, 2014. ISBN 978-80-7420-037-3.
|