|
Vyučující
|
-
Tůmová Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.Úvod do výuky, poučení o bezpečnosti, zápočtové požadavky. Studenti poučeni o BOZP. 2. Sestavování cvičebních plánů pro různé věkové a funkční skupiny jedinců, zdravotní východiska uplatňovaných programů. 3. Kondičně orientované programy - prvky funkčního tréninku (Flowin, TRX, kruhový trénink). 4. Kondičně orientované programy - aerobní programy (Heat, Alpinning). 5. Kondičně orientované programy - silová příprava 6. Zdravotní a funkční východiska pro posilování se zátěžemi a pomůckami. 7. Zdravotní a funkční východiska pro posilování na nářadí a na strojích. 8.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování zádových a břišních svalů. 9.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování svalstva hrudníku a ramen. 10.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování svalstva paží, hluboký stabilizační systém. 11.Zásobník cviků v prostředí wellness klientely - kondiční posilování svalů pánve a dolních končetin. 13.Zápočtový test, plnění zápočtových požadavků.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat základními znalosti anatomie a fyziologie člověka v rozsahu biologie člověka pro SŠ |
| vykazovat představu o základních svalových funkcích pohybového systému |
| aplikovat teoretické poznatky tělesné výchovy středních škol |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat praktické zkušenosti z hodin tělesné výchovy středních škol |
| diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů a optimalizovat nastavení klienta v základních cvičebních polohách |
| nastavit základní parametry kondičně zaměřeného tréninku pro konkrétního klienta |
| disponovat osobní zkušeností s nějakým typem silové přípravy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| metodicky diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů klienta |
| teoreticky vysvětlit základní problematiku cvičení ve fitness centrech |
| teoreticky vysvětlit základní problematiku tvorby kondičně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
| analyzovat vstupní informace a vytvořit individuálně přizpůsobený kondiční pohybový program podle stanovených kritérií |
| Odborné dovednosti |
|---|
| v praxi diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů a optimalizovat nastavení klienta v základních cvičebních polohách |
| analyzovat vstupní informace a vytvořit individuálně přizpůsobený kondičně zaměřený pohybový program podle stanovených kritérií |
| prakticky vysvětlit a na příkladech předvést cvičební postupy kondičně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Seminární práce, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Bean, A. Sports supplement. Bloomsbury Publishing PLC, 2015. ISBN 978-1-4729-0966-4.
-
STACKEOVA, D. Fitness programy teorie a praxe.
-
STACKEOVA, D. Fitness-metodika cvičení ve fitness centrech. Praha Karolinum, 2006.
-
Tlapák, P. tonus.
-
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže i ženy. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
-
Tlapák Petr. Posilování kloubní kondice. Praha, 2014. ISBN 978-80-7420-037-3.
|