Lecturer(s)
|
-
Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
|
Course content
|
1. Designing the research, search in literature sources. 2. Statement of problem. 3. Strategy of research, inductive and deductive reasoning, types of variables, types of research. 4. Thesis project, planning of research, pilot study. 5. Research methods, selection of methods. 6. Exploratory method, content analysis. 7. Rating method, method of Q - rating. 8. Tests, projective method. 9. Behavioral method, experiment. 10. Qualitative research. 11. Writing the research report, thesis, using of text editor.
|
Learning activities and teaching methods
|
Multimedia supported teaching, Students' portfolio, Lecture
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 23 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 20 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
to explain the subject of particular fields of kinanthropology |
to explain differences between kinanthropology fields |
Skills |
---|
to search for relevant information in electronic information resources |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
to apply an adequate method of research for a particular research situation |
to design a research |
Skills |
---|
to write the thesis project |
prezentovat projekt kvalifikační práce |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Multimedia supported teaching |
E-learning |
Skills |
---|
Lecture with visual aids |
E-learning |
Students' portfolio |
Competences |
---|
Self evaluation, peer review. |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual presentation at a seminar |
Skills |
---|
Test |
Recommended literature
|
-
Brklová, Danuše; Hercig, Stanislav. Diplomové práce studujících učitelství tělesné výchovy. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-112-1.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Havránek, Bohuslav. Stručná mluvnice česká. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
-
Hendl, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-246-0030-7.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
ROHLÍKOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Šesták, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0755-5.
|