Lecturer(s)
|
-
Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
-
Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
-
Lepič Josef, Ing.
-
Steinberger Libor, Mgr.
-
Fuchs Petr, Mgr.
-
Buriánek Zbyněk, Mgr.
|
Course content
|
Introduction to information systems on UWB. Professional virtual community sites, blogs, vlogs, podcasts, RSS. Library services, an authorized source. Applications and digital tools to support their studies. E-Time Management (work with electronic calendar). The digital portfolio. Learning styles. Selfdiagnostics. Personalized learning environment. Metacognitive strategies (strategies, how to learn). Digital technologies such as aids for people with special educational needs.
|
Learning activities and teaching methods
|
E-learning, Multimedia supported teaching, Seminar
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 20 hours per semester
- unspecified
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
znát základní pojmy z informatiky |
Skills |
---|
pracovat s počítačem a orientovat se na internetu |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vyhledávat informace v odborných virtuální komunitách na serverech, blozích, vlozích, podcastech, RSS |
využívat správně informační systémy na ZČU |
vyhledávat a znát rozmanité aplikace a digitální nástroje pro podporu studia |
vysvětlit možnosti využití digitálních technologií jako kompenzačních pomůcek pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami |
Skills |
---|
používat širší spektrum knihovních služeb a autorizovaných zdrojů |
plánovat činnosti za pomoci elektronického kalendáře |
tvořit digitální portfolio |
provádět autodiagnostiku stylu učení |
utvářet personalizované učební prostředí |
využívat metakognitivní strategie k učení |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
E-learning |
Multimedia supported teaching |
Individual study |
Discussion |
Skills |
---|
E-learning |
Multimedia supported teaching |
Individual study |
Seminar |
Competences |
---|
E-learning |
Multimedia supported teaching |
Individual study |
Discussion |
Seminar |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Portfolio |
Skills |
---|
Portfolio |
Competences |
---|
Portfolio |
Recommended literature
|
-
LUCAS, H. C. Technology and the disruption of higher education. New Jersey, 2016. ISBN 978-981-3144-30-9.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
-
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
|