Předmět: Počítačem podporovaná výuka 2

» Seznam fakult » FPE » KVD
Název předmětu Počítačem podporovaná výuka 2
Kód předmětu KVD/PPV2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ataie Karel, PhDr. Ph.D.
  • Navrátilová Helena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků. Různorodá počítačová podpora výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a průřezových témat. Didaktická analýza multimediálních výukových programů.

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 9 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 31 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 17 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 2 hodiny za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
student využívá teoretických znalostí z oblasti využití multimediálního počítače jako podpory výuky, v rozsahu definovaném způsobilostmi a obsahem předmětu PPV1. Student je schopen se řídit i dle spíše obecného rámce zadání, v jehož rámci má možnost rozvinout své dovednosti. Student využívá dovednosti vyplývající z počítačové gramotnosti
Výsledky učení
student zdůvodní na základě analýzy výběr témat a prostředků pro tvorbu jednotlivých počítačových podpor výuky odpovídajících stupni jeho studijního programu. Student využije software určený pro tvorbu pojmových map k vytvoření jejich souboru, kterým rozvine výuku určené vzdělávací oblasti. Student projde celý proces tvorby výukového programu pro podporu výuky aprobačního předmětu včetně završení v podobě konečného produktu. Student navrhne kritéria hodnocení multimediálního výukového programu a předvede jejich využití. Student představí v moderované prezentaci své podpory pro výuku
Vyučovací metody
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Praktická zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Manuál autorského systému Authorware.
  • Byčkovský, Petr. Základy měření výsledků výuky : Tvorba didaktického testu : Určeno pro stud. doplňkového pedagog. studia učitelů odb. předmětů stř. škol. 1. vyd. Praha : ČVUT, 1982.
  • Fialová I. Didaktický SW a evaluace jeho kvality. In: Didaktická technologie - sborník vědeckovýzkumných a metod. Prací. Karolinum, 1994.
  • Jandová, Lada. Počítačová výuka : Zásady tvorby výukových programů. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-147-4.
  • Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
  • Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
  • Mazák E. Počítačová výuka. ČVUT, 1991.
  • Mazák E. Posuzování a hodnocení počítačových výukových programů. ÚŠI. Praha, 1989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr