Vyučující
|
-
Ataie Karel, PhDr. Ph.D.
-
Navrátilová Helena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků. Různorodá počítačová podpora výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a průřezových témat. Didaktická analýza multimediálních výukových programů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 9 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 31 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 17 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 2 hodiny za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student využívá teoretických znalostí z oblasti využití multimediálního počítače jako podpory výuky, v rozsahu definovaném způsobilostmi a obsahem předmětu PPV1. Student je schopen se řídit i dle spíše obecného rámce zadání, v jehož rámci má možnost rozvinout své dovednosti. Student využívá dovednosti vyplývající z počítačové gramotnosti |
Výsledky učení |
---|
student zdůvodní na základě analýzy výběr témat a prostředků pro tvorbu jednotlivých počítačových podpor výuky odpovídajících stupni jeho studijního programu. Student využije software určený pro tvorbu pojmových map k vytvoření jejich souboru, kterým rozvine výuku určené vzdělávací oblasti. Student projde celý proces tvorby výukového programu pro podporu výuky aprobačního předmětu včetně završení v podobě konečného produktu. Student navrhne kritéria hodnocení multimediálního výukového programu a předvede jejich využití. Student představí v moderované prezentaci své podpory pro výuku |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Manuál autorského systému Authorware.
-
Byčkovský, Petr. Základy měření výsledků výuky : Tvorba didaktického testu : Určeno pro stud. doplňkového pedagog. studia učitelů odb. předmětů stř. škol. 1. vyd. Praha : ČVUT, 1982.
-
Fialová I. Didaktický SW a evaluace jeho kvality. In: Didaktická technologie - sborník vědeckovýzkumných a metod. Prací. Karolinum, 1994.
-
Jandová, Lada. Počítačová výuka : Zásady tvorby výukových programů. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-147-4.
-
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Mazák E. Počítačová výuka. ČVUT, 1991.
-
Mazák E. Posuzování a hodnocení počítačových výukových programů. ÚŠI. Praha, 1989.
|