|
Vyučující
|
-
Bluďovský Jan, PhDr. Ph.D.
-
Santoro Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Příprava na vstup do školy ve formě výstupové praxe. Seznámení se s klimatem školy, příprava na hodiny a jejich následný rozbor.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Studijní praxe
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 45 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 11 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| výstupní znalosti z oborové didaktiky informatiky, odborných předmětů a předmětů pedagogicko-psychologického bloku. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| výstupní dovednosti z oborové didaktiky informatiky, odborných předmětů a předmětů pedagogicko-psychologického bloku. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| plánovat vyučovací hodinu a představit si její průběh, |
| hodnotit činnost žáka, najít pozitiva i negativa a vhodně je využít pro další rozvoj žáka, |
| řešit jednoduché kázeňské problémy vznikající při hodině. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vystoupit samostatně před třídou |
| vytvořit přípravu vyučovací hodiny. |
| reflektovat odučenou hodinu, z výsledků se poučit |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Studijní praxe, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Formativní hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
|