|
Vyučující
|
-
Chudáček Pavel, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Principy připojitelných zařízení, jejich vlastnosti, druhy a způsoby užití. Sběrnice a rozhraní, druhy a principy činnosti. Procesory a paměti, parametry a porovnání. Grafické karty a principy zpracování obrazu. Zdroje elektrické energie a chlazení PC a komponent. Zařízení pro uložení dat (HDD, SSD, SSHD, Blu-Ray a další). Klávesnice, myši a jiná vstupní zařízení z pohledu principu jejich činnosti. Monitory, projektory a dotyková zařízení z pohledu principu jejich činnosti. Principy získávání obrazu a textu pomocí 2D a 3D skenerů. Propojení PC a prvků pomocí sítí. Klasické a 3D tiskárny, principy tisku. Zvukové karty a principy pořízení a zpracování zvuku. Praktické úlohy vhodné pro pochopení řízení a propojení modulů pomocí průmyslových sběrnic. Technologie používané ve smartphonech.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 21 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalosti z techniky počítačů, počítačových systémů a základů programování v rozsahu předřazených předmětů podle studijního plánu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost připojovat periferní zařízení a základní interakce s ním |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozpoznat jednotlivá periferní zařízení. |
| popsat důležité parametry jednotlivých periferních zařízení. |
| vysvětlit princip činnosti periferního zařízení. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připojit periferní zařízení. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning, |
| Řešení problémů, |
| Projektová výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Řešení problémů, |
| Projektová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Formativní hodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Horák, Jaroslav. Hardware: učebnice pro pokročilé (4. vydání). Cpress. 2007.
-
Larry Freeman. The History of Data Storage. 2017. ISBN 9781542951609.
-
The MagPi. Get started with raspberry Pi. Londýn. 2017.
-
Tomáš Jakeš. Periferní zařízení pro vzdělávání (e-kurz). Plzeň, ZČU. 2022.
|