|
Vyučující
|
-
Korseltová Věra, Mgr. Ph.D.
-
Tykvart Jiří, PhDr. Ph.D.
-
Žitek Luboš, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Studijní skupina se v semestru v blocích zabývá těmito tematickými okruhy: 1. Řešený problém jako východisko pro postup dokumentace 2. Možnosti prezentace, výstavnictví, kultura prezentace, současné kurátorské přístupy 3. Grafické zpracování prezentací a jiné způsoby multimediální prezentace 4. Zpracování jiných než digitálních příloh (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.) 5. Závěrečná obhajoba projektu s podporou portfolia
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit získané poznatky z daného studijního oboru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhledávat informace v dostupné odborné literatuře a ostatních zdrojích; |
| rozlišit věrohodné informace od nevěrohodných; |
| vypracovat odborný text; |
| užívat textový editor a program MS PowerPoint při zpracování krátkého odborného textu a jeho prezentace. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní pravidla zpracování prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti; |
| zdůvodnit základní pravidla výtvarného řešení prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vypracovat vlastní odborné portfolio; |
| vypracovat odborný referát; |
| vytvořit PowerPointovou prezentaci vypracovaného referátu; |
| zpracovat prezentaci a jiné způsoby multimediální prezentace na základní výtvarně grafické úrovni; |
| zpracovat jiné než digitální přílohy (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.); |
| prezentovat v podobě výstupu odborný referát a obhájit jej s podporou portfolia. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Samostudium, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. Praha, 2008.
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
-
Samara, Timothy. Základy grafického designu. Praha, 2013.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
|