Lecturer(s)
|
-
Schuster Václav, Prof. akad. sochař dr. h. c.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
|
Course content
|
Each student creates an individual set of artworks in two possible ways: a) Series of paintings inspired by literature: 6 artworks of size 100 x 70 cm prepared by combined technique, there's interconnection of drawing and painting estimated b) Portfolio of illustrations of selected book: 15 to 20 pieces of artworks of the book format, adjusted the format 100 x 70 cm
|
Learning activities and teaching methods
|
One-to-One tutorial, Seminar classes, Individual study, Seminar
- Practical training (number of hours)
- 39 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
rozpoznat rozdíl mezi studijní kresbou v předchozích předmětech KR1- 3 a kresbou vyjadřující vlastní emocionální stavy; |
popsat techniky lineární a valérové kresby a kombinované techniky kresby - lavírovaná, kolorovaná, proškrabávaná, atd.; |
popsat a objasnit tvorbu některých autorů současné figurální a portrétní tvorby; |
sledovat významné mezinárodní přehlídky kresby a hledat si svůj osobitý výraz; |
Skills |
---|
vyjádřit kresbou emocionální stav; |
hledat výrazové možnosti kresby a vlastní kresebný jazyk; |
experimentovat s možnostmi kresby a alternativních kresebných technik; |
zvolit vhodnou kresebnou techniku ke konkrétnímu námětu; |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
objasnit odbornou terminologii v oblasti kresby; |
Skills |
---|
uplatnit výrazové možnosti kresby a vlastní kresebný jazyk; |
umělecky se vyjadřovat pomocí kompozičních cvičení, kreseb v různém prostředí, portrétu a volné kreslířské tvorby; |
volit správnou odbornou terminologii; |
kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
splnit samostatně zvolený výtvarný úkol s důrazem na vlastní přínos; |
prokázat kompetence pro samostatnou tvorbu grafika, klasického ilustrátora, ilustrátora pro děti, kreslíře; |
programově se odpoutat od viděného směrem k volnější kresebné tvorbě; |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Discussion |
Multimedia supported teaching |
One-to-One tutorial |
Group discussion |
Skills demonstration |
Self-study of literature |
Field trip |
Skills |
---|
Students' portfolio |
Skills demonstration |
Task-based study method |
Individual study |
Seminar |
assessment methods |
---|
Project |
Seminar work |
Portfolio |
Skills demonstration during practicum |
Individual presentation at a seminar |
Group presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Bammes, Gottfried. Figürliches Gestalten : ein Leitfaden für Lehrende und Lernende. Berlin : Volk und Wissen volkseigener Verlag, 1981.
-
Crhák, František. Výtvarná geometrie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1977.
-
Jankovičová, Sabina; Karous, Pavel,; Kořínková, Jana,; Pospiszyl, Tomáš. Vetřelci a volavky = Aliens and herons : atlas výtvarného umění ve veřejném prostoru v Československu v období normalizace (1968-1989). 2015. ISBN 978-80-260-9094-6.
-
Koleček, Michal. Brno Art Open 2013 / Sochy v ulicích IV / Na hraně příběhuNa hraně příběhu. Fakulta umění a designu UJEP v Ústí nad Labem, 2013.
-
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
LOOS, Adolf a Bohumil MARKALOUS. Řeči do prázdna: soubor statí o architektuře, bydlení, ústroji a jiných praktických věcech.. 2001. ISBN 80-86359-06-9.
-
PALLASMAA, Juhani. Myslící ruka: existenciální a ztělesněná moudrost v architektuře. Zlín: Archa, 2012. ISBN 978-80-87545-09-6.
-
Rusek, Ladislav. Umění kresby : učební text pro studium výtvarné výchovy : učitelství v 6. - 9. roč. ZŠ. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 1977.
-
Teissig, Karel; Brabcová, Jana. Technika kresby. Praha : Artia, 1986.
-
Uždil, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
VERVOORDT, Axel. Proportio. 2015. ISBN 978-94-9177-583-3.
-
Zrzavý, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
|