|
Vyučující
|
-
Vítovec Lukáš, prof. akad. mal.
-
Palek Pavel, MgA. Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Tvorba je hlouběji zaměřena na obrazovou výstavbu a pochopení její vnitřní struktury. Student zpracovává předchozí nabyté zkušenosti, dále rozvíjí vlastní tvarové a barevné vidění, do obrazového prostoru. zapojuje figuru. V blocích se během semestru realizují tato základní témata: 1/anatomie lidského, popř. zvířecího těla 2/prostor a perspektiva v zobrazení figury, typologie a pohyb postav
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prokázat znalosti a orientaci v současné figurální a portrétní malbě domácí i zahraniční; |
| vysvětlit rozdíl mezi studijní malbou a malbou vyjadřující emocionální stav; |
| popsat a objasnit možnosti kombinace malby s jinými výtvarnými postupy a technikami; |
| sledovat významné mezinárodní přehlídky malby a hledat si svůj osobitý výraz; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit malbu s expresivním malířským výrazem; |
| experimentovat s malbou a alternativními malířskými technikami v kombinaci s tiskem, klasickou kresbou, digitálními technikami, atd.; |
| zvolit vhodnou malířskou techniku ke konkrétnímu námětu; |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat zákonitosti a výrazové možnosti malby; |
| objasnit odbornou terminologii v oblasti malby; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| volit správnou odbornou terminologii; |
| kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
| zvolit vhodnou malířskou techniku ke konkrétnímu výtvarnému úkolu, popř. ověřovat vhodnost přístupu v cyklech; |
| experimentovat s možnostmi malby, různými materiály a podložkami; |
| zachytit niterný stav portrétovaného malířskými prostředky; |
| realizovat vlastní malířský cyklus; |
| prezentovat vlastní práce ve výstavním prostoru; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Skupinová konzultace, |
| Samostudium, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Seminární práce, |
| Výstupní projekt, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bauer, Christian. Egon Schiele: Almost A Lifetime. 2015.
-
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Lampert, Catherine. Bare Life: From Bacon to Hockney - London Artists Painting from Life, 1950-80. 2015.
-
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Machotka, Pavel. Cezanne : Landscape into art. New Haven : Yale University Press, 1996. ISBN 0-300-06701-1.
-
McCann, Margaret. The Figure: Painting, Drawing, and Sculpture. 2012.
-
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
Schwabsky, Barry. Vitamin P : new perspectives in painting. 2002. ISBN 978-0-7148-4446-6.
-
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
|