|
Vyučující
|
-
Vítovec Lukáš, prof. akad. mal.
|
|
Obsah předmětu
|
Individuální programy po stránce technologické i tématické.Obsah předmětu je směrován na netradiční volnou malířskou tvorbu využívající kombinovaných technik / propojování malby s kresbou,koláže,asambláže, prostorové objekty apod./ Nabízí možnost vyzkoušet si způsoby a pracovní postupy s různými pomocnými materiály /sádra, tmely,plast, textil apod./, ověřit si jejich formální možnosti a obsahové nosnosti . Možné je si vybrat buď volnou malbu nebo ilustraci k zvolené literatuře.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozpoznat rozdíl mezi studijní malbou v předchozích předmětech MA1- 3 a malbou vyjadřující vlastní emocionální stavy; |
| popsat kombinované techniky malby a příbuzné techniky malbě mozaika, štukolustro, vitráž; |
| popsat a objasnit tvorbu vybraných autorů současné malířské tvorby; |
| sledovat významné mezinárodní přehlídky malby a individuální výstavy významných malířů; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit malbou emocionální stav portrétovaného; |
| hledat výrazových možností malby a vlastního malířského jazyka; |
| experimentovat s možnostmi malby a alternativních malířských technik; |
| zvolit vhodný postup a malířskou techniku ke konkrétnímu námětu; |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit odbornou terminologii v oblasti malby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjadřovat se pomocí barevných kompozičních cvičení, přípravných maleb a volné malířské tvorby; |
| volit správnou odbornou terminologii; |
| kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
| uplatnit výrazové možnosti malby a vlastní malířský jazyk; |
| splnit samostatně zvolený výtvarný úkol; |
| prokázat kompetence pro samostatnou tvorbu ilustrátora, ilustrátora pro děti, reklamního malíře; |
| programově se odpoutat od viděného směrem k volnější tvorbě; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Skupinová konzultace, |
| Samostudium, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Seminární práce, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
COPPLESTONE TREWIN. Moderní umění,. SNKLU,, 1965.
-
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Langer kožený. Malířské povídky. Čs. spis, 1966.
-
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
Ochrymčuk. Návštěva mezi obrazy. SPN, 1973.
-
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
|