Lecturer(s)
|
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Šedivá Vladislava, PhDr. Ph.D.
-
Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1.The issue of preparation for teaching unit in visual culture art education. 2.Project of teaching in one unit or in the complex of several interconnected units. 3.The issue of development concepts to realization form. 4.Organizational provision of teaching unit. "Microteaching" and its reflection.
|
Learning activities and teaching methods
|
Instruction based on dialogue, Multimedia supported teaching, Students' portfolio, One-to-One tutorial, Task-based study method, Seminar classes, Individual study, Textual studies
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 40 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
objasnit klíčové pojmy a vztahy z oblasti teorie pedagogické a sociální psychologie a obecné a oborové didaktiky; |
popsat a objasnit teorii výtvarného zážitku a jeho reflexi; |
popsat RVP ve vztahu k výtvarné výchově; |
Skills |
---|
navrhovat, realizovat a reflektovat oborové vyučovací jednotky se sledovaným edukačním cílem; |
vytvořit portfolio záznamů z absolvovaných náslechových a výstupových pedagogických praxí; |
learning outcomes |
---|
připravit, realizovat a reflektovat pedagogické výstupy ve vyučovacích jednotkách výtvarné výchovy ve vazbě na konkrétní podmínky praxe (škola, třída, vyučující) z psychodidaktického pohledu; |
navrhovat alternativní řešení programu vyučovacích jednotek výtvarné výchovy pro zefektivnění dosahování edukačního cíle; |
koncipovat programy obsahově propojených vyučovacích jednotek výtvarné výchovy ve vazbě na RVP; |
verbalizovat a písemně formulovat závěry reflexe a sebereflexe z pohledu psychodidaktiky v pedagogické praxi; |
aplikovat teorie z oblasti psychodidaktiky a pedagogické a sociální psychologie významné pro výtvarnou výchovu; |
transformovat představenou teorii do osobní přímé zkušenosti z pedagogické praxe a konkrétními příklady dokladovat porozumění přednášeným tématům; |
identifikovat, analyzovat a hodnotit v předložených mikrokazuistikách z pedagogických praxí klíčové momenty z psychodidaktického hlediska a následně je abstrahovat do obecnějších kategorií a teoretických pojmů; |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
Discussion |
One-to-One tutorial |
Group discussion |
Self-study of literature |
Textual studies |
Lecture |
Lecture with visual aids |
Field trip |
Skills |
---|
Interactive lecture |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Students' portfolio |
Internship |
Skills demonstration |
Task-based study method |
Individual study |
Seminar |
Practicum |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Test |
Written exam |
Oral exam |
Continuous assessment |
Skills |
---|
Seminar work |
Portfolio |
Individual presentation at a seminar |
Combined exam |
Skills demonstration during practicum |
Group presentation at a seminar |
Self-evaluation |
Recommended literature
|
-
BDK Mitteilungen.
-
Kunst+Unterricht.
-
Günther Regel; Frank Schulz; Johannes Kirschenmann. Moderne KUNST. 2014. ISBN 978-31-220-5420-5.
-
Hazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. [Díl] II.. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1995.
-
Hazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. I.. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1994.
-
Hazuková, Helena; Šamšula, Pavel. Didaktika výtvarné výchovy I / Helena Hazuková, Pavel Šamšula. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
-
Herschbach, Markus. Grenzüberschreitende Projekte. 2015. ISBN 978-3732363490.
-
Jedlička,R. Poruchy socializace u dětí a dospívajících ? prevence životních selhání a krizová intervence.. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5447-5.
-
Kirchner, Constanze; Kirschenmann, Johannes. Kunst unterrichten. Didaktische Grundlagen und schülerorientierte Vermittlung. Seelze: Klett - Kallmeyer, 2015.
-
Lutz-Sterzenbach, Barbara. Zeichnen als Erkenntnis. 2014. ISBN 978-3-86736-432-4.
-
Mayer, Stefan. Unsichtbare Kunst und ihre didaktischen Perspektiven (Kontext Kunstpädagogik). 2011. ISBN 978-3867361316.
-
Seydel, Fritz, Kirschenmann, Johannes. Gunter Otto - was war, was bleibt? (Kontext Kunstpädagogik). 2017. ISBN 978-3867361484.
-
Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta. Rada didaktiků. Pedagogická praxe : metodické pokyny.
|