|
Vyučující
|
-
Tykvart Jiří, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Význam a možnosti tvorby videoklipu a videopořadu pro uměleckou, galerijní praxi pomocí digitální videokamery a počítače. 2. Druhy videotechniky a počítačového software pro natáčení a zpracování videa. 3. Doplňující technická zařízení pro pořízení a zpracování obrazu a zvuku. 4. Výrazové prostředky videa a filmu. 5. (Video)záběr a jeho základní charakteristiky. 6. Obrazová kompozice a světelná konstrukce záběru. 7. Střihová skladba pořadu a jeho dramatická stavba. 8. Technická střihová skladba. 9. Předsnímací jednoty a technické otázky natáčení. 10. Scénáře, význam a druhy. 11. Pravidla prostorová orientace diváka. Střih pohybových akcí. 12. Zvuková složka a její výrazové prostředky. 13. Počítačové programy pro zpracování videa, druhy a možnosti. 14. Praktické postupy tvorby videoklipu a videopořadu pro uměleckou a galerijní praxi. 15. Otázky ochrany osobnosti při natáčení. Aktuální pokyny vyučujícího a další doporučené studijní texty naleznete na http://portal.zcu.cz.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
| operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy; |
| vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory; |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| analyzovat a hodnotit možnosti software pro tvorbu digitálního videa; |
| objasnit ekonomický i společenský význam multimédií; |
| popsat podstatu a možnosti multimediální komunikace včetně audiovize a internetu z hlediska vlivu na počítačové umění; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat a hodnotit multimediální komunikáty; |
| vytvářet fotografie, plakáty, animace, videa a webové stránky prostřednictvím vybraného software a využívat jejich komunikační možnosti; |
| experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Diskuse, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro - oficiální výukový kurz. Praha, 2004. ISBN 80-86497-68-2.
-
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Mašek, J. Tvorba videoprogramu.. Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-413-1.
-
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Voráček, Karel. DVD přehráváme a zálohujeme video. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-487-7.
|