Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1.The importance and possibilities of creating video clip and video program for art, art exhibitions and teaching practice by means of using digital camcorder and computer. 2.Types of video technology and computer software for recording and processing video. 3.Additional technical equipment for the acquisition and processing of image and sound. 4.Means of expression within video and film. 5.(Video) shot and its basic characteristics. 6.Pictorial composition and design of scene lighting. 7.Composition of film editing and its dramatic structure. 8.Structuring of technical editing. 9.Pre-shooting unities and technical issues of shooting. 10.Scenarios, the importance of a species. 11.Rules of spatial viewer orientation. Editing of motion events. 12.Audio component and its means of expression.. 13.Computer programs for video processing, types and options. 14.Practical procedures of creating video clip and video program for art, art exhibitions and teaching practice. 15.Issues of personality protection during shooting.
|
Learning activities and teaching methods
|
Project-based instruction, Multimedia supported teaching, Skills demonstration, Textual studies
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 39 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 25 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
Skills |
---|
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy; |
vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory; |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
analyzovat a hodnotit možnosti software pro tvorbu digitálního videa; |
objasnit ekonomický i společenský význam multimédií; |
popsat podstatu a možnosti multimediální komunikace včetně audiovize a internetu z hlediska vlivu na počítačové umění; |
Skills |
---|
analyzovat a hodnotit multimediální komunikáty; |
vytvářet fotografie, plakáty, animace, videa a webové stránky prostřednictvím vybraného software a využívat jejich komunikační možnosti; |
experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení; |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Multimedia supported teaching |
Discussion |
One-to-One tutorial |
Skills |
---|
Project-based instruction |
Students' portfolio |
Seminar |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Continuous assessment |
Skills |
---|
Seminar work |
Skills demonstration during practicum |
Individual presentation at a seminar |
Combined exam |
Recommended literature
|
-
Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro - oficiální výukový kurz. Praha, 2004. ISBN 80-86497-68-2.
-
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Mašek, J. Tvorba videoprogramu.. Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-413-1.
-
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Voráček, Karel. DVD přehráváme a zálohujeme video. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-487-7.
|