|
Vyučující
|
-
Palek Pavel, MgA. Mgr.
-
Tykvart Jiří, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Specifika vektorové grafiky, typy výstupů používané v grafickém designu a současné vizuální kultuře. Illustrator- základy tvorby objektů (tahy, výplně). Illustrator- základy transformace objektů, práce s barvou. Illustrator- práce s vrstvami. Kombinace práce mezi programy. Kreativní práce s programy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v prostředí OS Microsoft Windows; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| experimentovat s výrazovými prostředky v digitálním prostředí; |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit rozdíl mezi klasickou a počítačovou grafikou; |
| objasnit koncept počítačové grafiky; |
| vysvětlit a popsat rozdíl mezi vektorovou a bitmapovou grafikou; |
| popsat možnosti grafických programů pro tvorbu vlastních uměleckých projektů; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat tvůrčím způsobem grafické editory skupiny Adobe; |
| analyzovat výstup grafického programu z hlediska uměleckého zpracování; |
| navrhnout a vytvořit vlastní umělecký projekt v grafickém programu; |
| připravit a zrealizovat výstup z grafického programu na klasické a digitální médium; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Skupinová konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Skupinová výuka, |
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Kombinovaná zkouška, |
| Praktická zkouška, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
Michálek, Ondrej. Mgie otisku. 2016. ISBN 978-80-7485-098-1.
-
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
-
Weinmann, Elaine; Lourekas, Peter. Adobe Illustrator CS2 : názorný průvodce. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1150-4.
|