Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Plán výuky Vstupní zjišťovací dotazník Základní terminologie z oblasti zákazu diskriminace Společensko-historické souvislosti zákazu diskriminace Mezinárodní dokumenty zakotvující požadavky na rovnost a zákaz diskriminace Rovnost a zákaz diskriminace v právu EU Rozbor právní úpravy rovnosti v mezinárodním a unijním právu Klíčová judikatura Úprava rovnosti a zákazu diskriminace v právním řádu ČR Antidiskriminační zákon Simulované případy dle vybraných diskriminačních důvodů Prezentace řešení Náměty de lege ferenda
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- znát obecně vývoj českých i světových dějin |
Odborné dovednosti |
---|
- umět se vyjádřit v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně |
- prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem |
- používat s porozuměním odborný jazyk |
- vytvářet hypotézy |
- navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti: - si zapamatují odborné termíny, - identifikují a analyzují příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání, - srovnají jednotlivé důvody diskriminace, - zhodnotí význam antidiskriminačního zákona, - predikují další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
- zná odborné termíny a orientuje se v problematice diskriminace |
Odborné dovednosti |
---|
- identifikuje a analyzuje příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání |
- zhodnotí význam antidiskriminačního zákona a souvisejících právních předpisů |
- srovná jednotlivé případy diskriminace |
- navrhne jejich řešení a predikuje v návaznosti na společenskou situaci další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Antidiskriminační zákon.
-
Primární a sekundární legislativa Evropského společenství.
-
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod.
-
Bobek, Michal,; Boučková, Pavla; Kühn, Zdeněk. Rovnost a diskriminace. 1. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-584-1.
-
Boučková, P., Havelková, B., Koldinská, K., Kühn, Z., Kühnová, E., Whelanová, M. Antidiskriminační zákon. Komentář. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-315-8.
|