Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Legal terminology regarding the prohibition of djscrimination The reasons causing discriminatory behaviour, history and development of discrimination ban, international context of discrimination ban Fundamental grounds for discrimination EU and Czech legal measures on equality and prohibition of discrimination Antidiscrimination Act Gender Budgeting The future of antidiscrimination efforts, proposals for change de lege ferenda
|
Learning activities and teaching methods
|
E-learning, Cooperative instruction, Project-based instruction, Instruction based on dialogue, Students' portfolio, Group discussion
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 20 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 28 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
- znát obecně vývoj českých i světových dějin |
Skills |
---|
- umět se vyjádřit v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně |
- prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem |
- používat s porozuměním odborný jazyk |
- vytvářet hypotézy |
- navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
At the end of the course, students shall be able to: - understand the specific legal terminology, - identify and analyze reason causing the discriminatory behaviour, - classify basic grounds for discrimination, - critically asses the importance of the Antidiscrimination Act, - predict the future development in this field. |
- zná odborné termíny a orientuje se v problematice diskriminace |
Skills |
---|
- identifikuje a analyzuje příčiny vedoucí k diskriminačnímu jednání |
- zhodnotí význam antidiskriminačního zákona a souvisejících právních předpisů |
- srovná jednotlivé případy diskriminace |
- navrhne jejich řešení a predikuje v návaznosti na společenskou situaci další vývoj v oblasti boje s diskriminací |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
E-learning |
Project-based instruction |
Cooperative instruction |
Group discussion |
Students' portfolio |
Discussion |
assessment methods |
---|
Oral exam |
Recommended literature
|
-
Antidiskriminační zákon.
-
Primární a sekundární legislativa Evropského společenství.
-
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod.
-
Bobek, Michal,; Boučková, Pavla; Kühn, Zdeněk. Rovnost a diskriminace. 1. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-584-1.
-
Boučková, P., Havelková, B., Koldinská, K., Kühn, Z., Kühnová, E., Whelanová, M. Antidiskriminační zákon. Komentář. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-315-8.
|