|
Lecturer(s)
|
-
Forst Jiří, prof. RNDr. CSc.
|
|
Course content
|
Using given technical specifications, students will - accomplish the proposal of base dimensions of a desired component (i.e. of a flange joint) together with used materials, - create the essential drawing documentation, - determinate forces in separate parts of the component (bolts, seal, etc.) and verify its tightness, - perform checking calculation of the component (at least in a simplified version) using the software ANSYS, - make out the seminar work in the form of required technical documentation.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
One-to-One tutorial, Seminar classes, Individual study
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 20 hours per semester
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| popsat a vysvětlit získané teoretické znalosti ze studovaného oboru |
| popsat současný stav poznání řešené problematiky |
| charakterizovat pracovní hypotézy, metody a techniky potřebné pro řešení zadaného problému |
| získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků strojařského základu |
| popsat a vysvětlit na vyšší úrovni možné varianty jednotlivých řešení |
| Skills |
|---|
| použít své znalosti ze studovaného oboru při řešení konkrétních problémů |
| provést analýzu současného stavu poznání řešené problematiky |
| navrhnout nová řešení zadaného problému na vyšší úrovni |
| vytvořit si vlastní názor na jednotlivá navržená řešení a je schopen vybrat optimální variantu řešení (je schopen analyzovat úroveň technického řešení) |
| získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
| sdělit srozumitelně a přesvědčivě veřejnosti informace o odborných problémech |
| zhodnotit řešený problém a má vlastní názor na jeho výsledné řešení |
| používat své odborné znalosti alespoň v jednom cizím jazyce |
| získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků v oboru |
| to describe the problem of the design of nuclear and non-nuclear equipments pressure boundaries |
| to explain using methods of a classification of stress and methods of fatigue analysis |
| Skills |
|---|
| použít své teoretické znalosti při řešení konkrétních praktických problémů |
| rozpoznat a formulovat problémy týkající se řešené problematiky |
| vysvětlit a zhodnotit klady i zápory řešení zadaného problému |
| vybírat vhodné teorie a aplikovat je na danou problematiku |
| získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti z oboru |
| to find out technical specifications and other necessary information for the design, for example of technical standards |
| to prepare the design of a simple component of the pressure boundary including the proposal of its base dimensions |
| to cooperate on checking calculation of a component with utilization of FEM and under tutor supervision |
| to write and to espouse his/her technical report |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Individual study |
| One-to-One tutorial |
| Seminar classes |
| assessment methods |
|---|
| Test |
| Seminar work |
|
Recommended literature
|
-
Manuály výpočetního systému ANSYS.
-
Normativní technická dokumentace A.S.I. Hodnocení pevnosti zařízení a potrubí jaderných elektráren typou VVER, sekce III.. Praha, Brno, 2007.
-
Vejvoda, S. Tlaková zařízení (Posuzování mezních stavů). VUT, Brno, 1995.
|