|
Vyučující
|
-
Lang Tomáš, Ing. Ph.D.
-
Ledererová Irena, Ing. Ph.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je primárně zaměřen na způsoby technologických inovací ve výrobních podnicích. Pozornost je zde věnována jak inovacím produktů a služeb tak i inovacím podnikových procesů s ohledem na širší uplatnitelnost podniku na trhu. Studenti se naučí používat metody a techniky pro hledání nových business modelů průmyslových firem s jejich následným ukotvením v organizační struktuře podniku. Nedílnou součástí výuky je také softwarová podpora k výše uvedeným tématům. 1. Úvod, plán semestru, krátce jednotlivá témata 2. Trendy, technologické inovace a inovační prostředí 3. Kolaborativní nástroje, myšlenkové mapy 4. Technologické inovace produktů a služeb s ohledem na potřeby zákazníka 5. Personas a Customer Empathy Map 6. Jobs to be Done 7. Přidaná hodnota produktu pro zákazníka - Value Proposition Canvas, Business Model Canvas 8. Design thinking 9. Pitch prezentace 10. Příklady organizačních struktur úspěšných firem 11. Softwarová podpora pro inovaci výrobních procesů - Siemens Process Simulate 12. Siemens Process Simulate - automatizace a robotika 13. Siemens Process Simulate - ergonomie a lidský faktor
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Studium metodou řešení problémů, Cvičení
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základy managementu průmyslových podniků |
| znát postavení podniku v tržní ekonomice |
| znát základní organizačně-právní formy podniků |
| samostatně získávat další odborné znalosti samostatným studiem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
| organizovat jednoduché lidské aktivity a procesy |
| být schopen na základě rámcového zadání zpracovat samostatnou práci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základní typy organizačních struktur |
| chápat principy inovací podnikových procesů |
| popsat základy vybraných inovačních metod |
| vyjmenovat možné kolaborativní nástroje |
| orientovat se v mezinárodních sítích a platformách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat metody k inovaci podnikových procesů |
| realizovat analýzy podnikatelského prostředí |
| umět využívat softwarové nástroje pro inovaci podnikových procesů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Projektová výuka, |
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Výstupní projekt, |
| Skupinová prezentace, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Výstupní projekt, |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Franková, Emilie. Kreativita a inovace v organizaci. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3317-3.
-
Hučka, M., Kislingerová, E., Malý, M. Vývojové tendence velkých podniků. Podniky v 21. století. Praha: C.H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-198-7.
-
Laloux, F. Budoucnost organizací. Pro budoucí podnikatele. Praha, 2017. ISBN 978-80-8791-729-9.
-
Řepa, Václav. Procesně orientovaná firma. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4128-4.
-
Siemens AG. Siemens PLM Software.
-
Svozilová, Alena. Zlepšování podnikových procesů. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3938-0.
-
Špaček, Miroslav; Červený, Karel. Kreativní metody v inovacích. Vydání první. 2020. ISBN 978-80-245-2322-4.
|