|
Vyučující
|
-
Řezník Jiří, prof. Ing. CSc.
-
Veselý Petr, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu si studenti procvičí hlavních podnikových procesů zajišťujících zpracovávání nabídky a zakázky v rámci celého podnikového řetězce. 1. Příklady na metodu MRP - I. 2. Příklady na metodu MRP - II. 3. Příklady na metodu MRP - III. 4. Příklady na metodu MRP II - I. 5. Příklady na metodu MRP II - II. 6. Příklady na metodu MRP II - III. 7. Příklady na metodu TOC - I. 8. Příklady na metodu TOC - II. 9. Ukázky podpory v ERP - I. 10. Ukázky podpory v ERP - II. 11. Praktické příklady - best practices - I. 12. Praktické příklady - best practices - II. 13. Logistická hra
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| předmět nepředpokládá žádné speciální vstupní znalosti |
| vítány jsou znalosti z oblasti podnikového managementu a projektového řízení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| předmět nepředpokládá žádné speciální vstupní dovednosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát ICT nástroje na podporu podnikové logistiky |
| znát metody aplikované v ERP řešení - MRP a MRP II |
| znát metody na racionalizaci hmotného toku - lean sigma, value stream mapping |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat logistický proces pomocí IS Helios |
| používat metodu value stream mapping |
| používat metodu TOC (Theory of Constraints) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Gunn, Thomas G. In the age of the real-time enterprise : managing for winning, business performance with, enterprise logistics management. cop. 1994. Essex Junction : Oliver Wight, 1994. ISBN 0-939246-43-0.
-
Stevenson, William J. Operations management. 12th global ed. Maidenhead : McGraw-Hill, 2014. ISBN 978-0-07-716952-7.
-
Taylor, G. Don. Introduction to logistics engineering. Boca Raton : CRC Press, 2009. ISBN 978-1-4200-8857-1.
|