Vyučující
|
-
Holý Richard, Ing. Bc. Ph.D.
-
Janoch Vladimír, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na metody projektového managementu a způsoby jejich praktické aplikace v podmínkách strojírenského podniku. 1. Jaké úlohy lze řešit ve strojírenském podniku s využitím projektového managementu 2. Projekt a projektový management 3. Příprava projektu 4. Plánování projektu 5. Strukturní dekompozice projektu, časový implementační plán a plán zdrojů 6. Plán nákladů a plán rizik 7. Metody použitelné k plánování projektu 8. Organizace a řízení projektu 9. Vedení v týmovém managementu projektu 10. Vztahy, komunikace a konflikty při vedení projektového týmu 11. Motivace, stimulace a výkon projektového týmu 12. Řízení realizace projektu 13. Řízení nákladů při realizaci projektu, Metoda kritického řetězu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
odhalit veškeré potenciální souvislosti se zadaným tématem, které zachytí do projektového plánu a být schopen přiřazovat jim předpokládané časové riziko a význam |
být schopen pracovat v týmu a dle své pozice v týmu buď efektivně spolupracovat, nebo tým řídit |
základní znalosti z řízení jednotlivých podnikových činností |
dokázat pracovat samostatně a být schopen se dále samostudiem vzdělávat |
Odborné dovednosti |
---|
implementovat své teoretické znalosti na řešení konkrétních problémů v oblasti projektového řízení a umět na základě získaných znalostí navrhnout postup řešení |
použít samostatně své znalosti, dokázat spojovat různé teoretické oblasti a hledat souvislosti |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
sdělit srozumitelně a přesvědčivě odborníkům i laikům informace o odborných problémech spojených s projektovým řízením |
komplexně vysvětlit na vyšší úrovni projektová řešení neopakujících se úloh |
rozlišit úlohy, které mají projektový charakter od úloh, které nemají projektový charakter |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout na základě získaných teoretických i praktických znalostí čerpání zdrojů v celé délce projektu |
aplikovat metodu kritického řetězu k plánování a řízení projektu |
použít své teoretické znalosti z projektového řízení při řešení konkrétních praktických problémů |
samostatně řešit problémy v harmonogramu projektu |
získávat samostatně další odborné dovednosti na základě zkušeností z řešení projektových úloh |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Projektová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Diskuse |
Projektová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
CROFT, Chris. Project management quickstart guide: the simplified beginner?s guide to precise planning, strategic resource management, and delivering world-class results.. First edition. Albany, NY: ClydeBank Media LLC, 2022. ISBN 978-1-63610-058-6.
-
HARRIN, Elizabeth. Managing multiple projects: how project managers can balance priorities, manage expectations and increase productivity.. London, United Kingdom: Kogan Page Limited,, 2022. ISBN 978-1-398-60551-0.
-
KERZNER, Harold. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling.. Thirteenth edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2022. ISBN 978-1-119-80537-3.
-
Larson, Erik W.; Gray, Clifford F. Project management : the managerial process. Seventh edition. 2018. ISBN 978-1-259-66609-4.
-
Layton, Mark; Ostermiller, Steven and Kynaston Dean. Agile project management. New Jersey, USA, 2020. ISBN 978-1-119-67699-7.
-
NIETO-RODRIGUEZ, Antonio. Harvard Business Review project management handbook: how to launch, lead, and sponsor successful projects.. Boston, MA: Harvard Business Review Press, 2021., 2021. ISBN 978-1-64782-126-5.
-
SCHWALBE, Kathy. An introduction to project management: predictive, agile, and hybrid approaches.. Seventh edition. Minneapolis, MN: Schwalbe Publishing, 2021. ISBN 9798695713459.
-
Snyder Dionisio, Cynthia. Microsoft Project 2019 For Dummies (Project for Dummies). New Jersey, USA, 2019. ISBN 111956512X.
-
Wysocki, Robert K. Effective project management : traditional, agile, extreme, Hybrid. Eighth edition. 2019. ISBN 978-1-119-56280-1.
|