Vyučující
|
-
Resl Václav, Ing. Ph.D.
-
Holeček Lubomír, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na výuku základů programování NC strojů. Výuka probíhá jednak v systému dílenského programování na řídicím systému iTNC530 (jazyk DIALOG). Dále se základy programování pro technologii soustružení a frézování vyučuje v CAD/CAM systému SolidWorks/SolidCAM. 1. Základy systému dílenského programování v jazyce DIALOG 2. Parametrické programování v jazyce DIALOG 3. Ukázky obrábění na školních strojích EMCO PC MILL100 a EMCO PC TURN 120 4. Základy práce v CAD systému SolidWorks 5. Základy práce v CAM systému SolidCAM, založení projektu, strategie soustružení, strategie 2.5D frézování 6. Strategie frézování pro 3D geometrie 7. Postprocesing, tvorba dílenské dokumentace 8. Samostatná práce na řešení semestrálních úloh
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit pojmy ze strojírenské technologie, především technologie obrábění |
vysvětlit pojmy z analytické geometrie |
vysvětlit základní pojmy z ručního programování NC strojů |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti z matematiky, především z oblasti analytické geometrie |
sestavit jednoduchý NC program v ISO kódu |
sestavit výrobní postup |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit možnosti sestavení NC programu ručně, s pomocí dílenského programování a nebo automaticky |
vysvětlit základní strategie NC obrábění |
vysvětlit význam cyklů a parametrického programování |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit NC program ručně, s pomocí dílenského programování a nebo automaticky s podporou PC |
sestavit NC program s využitím cyklů a parametrizace |
využívat strategie NC obrábění v CAM systémech |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Projektová výuka, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s demonstrací, |
Projektová výuka, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Přednáška s demonstrací, |
Projektová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Calverley, Rick. CNC programmer's guide : Lab workbook. 2023. ISBN 978-1-68584-511-7.
-
Hnátík, Jan. NC technologie - praktická část. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-29-3.
-
Hnátík, Jan. NC technologie - teoretická část. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-28-6.
-
Jandečka, Karel; Kožmín, Pavel; Česánek, Jiří. Programování NC strojů. V Plzni : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-692-4.
-
Náprstková, Nataša; Jandečka, Karel. Programování výrobních strojů. 1. vyd. Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-216-1.
-
POLZER, Aleš. Akademie CNC obrábění. 2012.
-
Vrabec, M., Mádl, J. NC programování v obrábění. Praha, ČVUT, 2004. ISBN 80-01-03045-8.
|