|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
PŘEDNÁŠKY: 1. Úvod, oblasti racionalizace práce 2. Multimomentková studie 3. Procesní diagramy 4. Časové studie 5. Chronometráž 6. Hygiena a bezpečnost práce, antropologické údaje, návrh pracovní činnosti 7. Výkonnost, výkonnostní stupeň 8. Pohybové studie 9. Metody předem stanovených časů 10. Křivka zácviku, produktivita práce, index produktivity CVIČENÍ: 1-2. Multimomentková studie 3. Zpracování procesního diagramu 4-5. Zpracování časové studie 6-7. Zpracování chronometráže 8-9. Zpracování MTM a MOST 10. Křivka zácviku
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Přednáška, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Popsat základní výrobní technologie |
| Popsat jednoduché úkoly z oblasti montáže |
| Popsat postupy využívané v projektování výrobních systémů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat jednotlivé procesy výroby |
| sestavit výrobní či montážní postup pro konkrétní součásti |
| prokázat schopnost řešení jednoduchých úkolů z matematické statistiky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| schopnost popsat racionalizační metody na konkrétních případech z praxe |
| popsat vybrané metody pro možnou aplikaci |
| vysvětlit problematiku týkající se racionalizace práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat daný racionalizační problém |
| zvolit správnou racionalizační metodu |
| nasbírat data u zvolené racionalizační metody |
| vyhodnotit data u zvolené racionalizační metody |
| navrhnout racionalizační opatření na základě vyhodnocení nasbíraných dat |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Přednáška s demonstrací, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Hlavenka, Bohumil. Racionalizace technologických procesů = skripta. 3. vyd. Brno : VUT, 1996. ISBN 80-214-0705-0.
-
Kadlčáková, Anna. Pracovní inženýrství. 1 . vyd. Praha : ČVUT, 1993. ISBN 80-01-00968-8.
-
Zelenka, A.; Preclík, V. Racionalizace výroby. ČVUT Praha, 2004.
|