Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní bakalářské zkoušky v bakalářských studijních programech. Téma práce zadává oborová katedra, a to na konci 3. semestru, resp. na začátku 4. semestru studia. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k práci přistupovat po stránce odborné i metodické, a harmonogram zpracování. V první části zpracování projektu se student seznamuje s odpovídající literaturou a provádí výběr vhodných metod. O své činnosti průběžně referuje vedoucímu práce, popř. ostatním studentům na semináři, který je k tomuto účelu určen. Druhá část je věnována vlastní výzkumné práci, konzultacím s vedoucím práce, sepisování práce, úpravám a následnému dokončování projektu. Předpokládaný rozsah textu je 30-50 stran.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Kontaktní výuka
- 0 hodin za semestr
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 260 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat strukturu tvorby bakalářské práce |
vyjmenovat a charakterizovat typy bakalářské práce |
vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
vyjmenovat vhodné zdroje pro vědeckou práci |
Odborné dovednosti |
---|
provést rešerši literatury |
vytvořit grafy, tabulky a upravovat text |
pracovat s citační a bibliografickou normou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyhledává a analyzuje odbornou literaturu k zadanému tématu |
charakterizovuje klíčové body problematiky |
Odborné dovednosti |
---|
formuluje výzkumnou otázku k problematice |
vybírá vhodné metody testování |
shromážďuje a vyhodnocuje empirická data |
porovnává výsledky s dalšími studiemi a diskutuje nad nimi |
sepisuje písemnou zprávu |
obhahuje svůj projekt |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Metodický manuál k bakalářské práci pro nelékařské obory FZS.
-
BERÁNEK, Václav a kol. Metodika zpracováníkvalifikačních bakalářských prací.. Plzeň: ZČU, 2017. ISBN 978-80-261-0760-6.
-
Hanousek Jan; Charamza, Pavel. Moderní metody zpracování dat: matematická statistika pro každého.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Ivanová, Kateřina; Juríčková, Lubica. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-0992-5.
-
Krčál, Martin; Teplíková, Zuzana. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
Kutnohorská, J. Výzkum v ošetřovatelství 1. vyd.. Praha: Grada, 2009.
-
Šaur, Vladimír. Pravidla českého pravopisu s výkladem mluvnice Šaur, Vladimír. Praha : Ottovo nakladatelství, 2005. ISBN 80-7360-288-1.
|