Předmět: Bakalářská práce

» Seznam fakult » FZS » KAZ
Název předmětu Bakalářská práce
Kód předmětu KAZ/BP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Králová Marie, Mgr.
Obsah předmětu
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní bakalářské zkoušky v bakalářských studijních programech. Téma práce zadává oborová katedra, a to na konci 3. semestru, resp. na začátku 4. semestru studia. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k práci přistupovat po stránce odborné i metodické, a harmonogram zpracování. V první části zpracování projektu se student seznamuje s odpovídající literaturou a provádí výběr vhodných metod. O své činnosti průběžně referuje vedoucímu práce, popř. ostatním studentům na semináři, který je k tomuto účelu určen. Druhá část je věnována vlastní výzkumné práci, konzultacím s vedoucím práce, sepisování práce, úpravám a následnému dokončování projektu. Předpokládaný rozsah textu je 30-50 stran.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
  • Kontaktní výuka - 0 hodin za semestr
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 260 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat strukturu tvorby bakalářské práce
vyjmenovat a charakterizovat typy bakalářské práce
vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem
vyjmenovat vhodné zdroje pro vědeckou práci
Odborné dovednosti
provést rešerši literatury
vytvořit grafy, tabulky a upravovat text
pracovat s citační a bibliografickou normou
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyhledává a analyzuje odbornou literaturu k zadanému tématu
charakterizovuje klíčové body problematiky
Odborné dovednosti
formuluje výzkumnou otázku k problematice
vybírá vhodné metody testování
shromážďuje a vyhodnocuje empirická data
porovnává výsledky s dalšími studiemi a diskutuje nad nimi
sepisuje písemnou zprávu
obhahuje svůj projekt
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kvalifikační práce,
Odborné dovednosti
Kvalifikační práce,
Obecné způsobilosti
Kvalifikační práce,
Doporučená literatura
  • Metodický manuál k bakalářské práci pro nelékařské obory FZS.
  • BERÁNEK, Václav a kol. Metodika zpracováníkvalifikačních bakalářských prací.. Plzeň: ZČU, 2017. ISBN 978-80-261-0760-6.
  • Hanousek Jan; Charamza, Pavel. Moderní metody zpracování dat: matematická statistika pro každého.
  • Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
  • Ivanová, Kateřina; Juríčková, Lubica. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-0992-5.
  • Krčál, Martin; Teplíková, Zuzana. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
  • Kutnohorská, J. Výzkum v ošetřovatelství 1. vyd.. Praha: Grada, 2009.
  • Šaur, Vladimír. Pravidla českého pravopisu s výkladem mluvnice Šaur, Vladimír. Praha : Ottovo nakladatelství, 2005. ISBN 80-7360-288-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr