|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahové zaměření cvičení: 1. Principy detekce ionizujícího záření jako výsledek interakce ionizujícího záření 2. Dozimetrie ionizujícího záření-veličiny a jednotky 3. Absolutní vs. relativní dozimetrie 4. Plynové dozimetry, zejména ionizační komory 5. Scintilační dozimetry 6. Termoluminiscenční dozimetrie 7. Polovodičové dozimetry 8. Kalorimetry 9. Fantomy-vodní a plastikové, jednoduché a automatické 10. Rozdělení dozimetrie-in-vivo a in-vitro 11. Vyhodnocování naměřených dat 12. Systém kontrol-zkoušky provozní stálosti a zkoušky dlouhodobé stability
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Prezentace práce studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 18 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 8 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou vyžadovány |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlí interakci ionizujícího záření s látkovým prostředím a jaderné reakce |
| definuje veličiny a jednotky |
| objasní rozdíly mezi plynovými, scintilačními a polovodičovými detektory |
| charakterizuje filmovou dozimetrii a integrální dozimetrické metody, absolutní dozimetrii, kalorimetry |
| definuje rozdíly mezi zkouškami provozní stálosti a zkouškami dlouhodobé stability |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhodnocuje naměřená data |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
|