Předmět: Neodkladná péče v modelových situacích

» Seznam fakult » FZS » KAZ
Název předmětu Neodkladná péče v modelových situacích
Kód předmětu KAZ/NPM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Trhlíková Petra, Mgr.
Obsah předmětu
Cvičení 1. Řešení modelové situace zaměřené na polytraumatizovaného pacienta. 2. Řešení modelové situace zaměřené na popáleného pacienta. 3. Řešení modelové situace zaměřené na intoxikovaného pacienta. 4. Řešení modelové situace zaměřené na pacientku s probíhajícím překotným porodem. 5. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutní komplikací diabetu mellitu. 6. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutním koronárním syndromem. 7. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou. 8. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s náhlou zástavou oběhu - traumatickou. 9. Řešení modelové situace zaměřené na dítě s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou. 10. Zápočet.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 20 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou definovány
Odborné dovednosti
provádět odborné výkony v neodkladné péči
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
Výsledky učení
Odborné znalosti
nejsou definovány
Odborné dovednosti
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou kardiopulmonální resuscitaci dětí a dospělých na modelu podle doporučených postupů ERC 2015
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou ošetření polytraumatizovaného pacienta dle algoritmu ABCDE
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou ošetření pacienta s akutní komplikací diabetu mellitu
pečuje o dětského pacienta v urgentní péči
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Cvičení (praktické činnosti),
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • European Resuscitation Council: Guidelines for Resuscitation 2021.. ISBN 978-80-7345-595-8.
  • Vyhláška č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotních pracovníků a jiných odborných pracovníků, ve znění pozdějších předpisů..
  • Bulíková, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. 1. vyd. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
  • Dobiáš, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4571-8.
  • Knor, Jiří; Málek, Jiří. Farmakoterapie urgentních stavů. 3. doplněné a rozšířené vydání. 2019. ISBN 978-80-7345-595-8.
  • Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
  • ŠEBLOVÁ, J., KNOR, J. a kol. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře.. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
  • Truhlář, A. Doporučené postupy pro resuscitaci ERC 2015: souhrn doporučení. Urgentní medicína - mimořádné vydání, 2015.. České Budějovice: MEDIPRAX CB, 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr