Předmět: Obhajoba bakalářské práce

» Seznam fakult » FZS » KAZ
Název předmětu Obhajoba bakalářské práce
Kód předmětu KAZ/OBP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Králová Marie, Mgr.
Obsah předmětu
Předmět si zapisují studenti, kteří chtějí v příslušném akademickém roce ukončit studium ve studijním programu Radiologická asistence, Zdravotnické záchranářství, Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví. Při přípravě na obhajobu vychází student z odborných posudků bakalářské práce vypracovaných oponentem a vedoucím práce. Úkolem studenta je vyjádřit se ke všem připomínkám a podat doplňující vysvětlení k problematice práce. Způsob obhajoby konzultuje student s vedoucím práce. Vlastní obhajoba trvá 20 - 30 minut a sestává z představení bakalářské práce, doplňujících dotazů a zhodnocení práce příslušnou komisí. Obhajobu lze uskutečnit pouze tehdy, splnil-li student všechny podmínky stanovené Studijním a zkušebním řádem ZČU v Plzni.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 0 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
splněné zápočty a zkoušky studijního programu
Odborné dovednosti
vytvořit prezentaci obhajoby kvalifikační práce
prezentovat výsledky své samostatné výzkumné práce před odbornou komisí a současně kriticky zhodnotit dosažené výsledky
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
nejsou definovány
Odborné dovednosti
nejsou definovány
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Odborné dovednosti
Samostudium,
Obecné způsobilosti
Samostudium,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Obhajoba kvalifikační práce,
Odborné dovednosti
Obhajoba kvalifikační práce,
Obecné způsobilosti
Obhajoba kvalifikační práce,
Doporučená literatura
  • Beránek, V. a kol. Metodika zpracování kvalifikačních bakalářských prací. 2017. ISBN 978-80-261-0760-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr