|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení 1.- 3. Práce s plánovacím systémem - volba a nastavení polí, zátěží a modifikací svazku záření (klíny, bloky). 4.- 5. Vyplnění ozařovacího předpisu. 6.- 7. Verifikace plánu - simulátor, BEV, DRR, dozimetrické a grafické ověření nastavení na ozařovači. 8. Opakování.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| předpoklady nejsou vyžadovány |
| Odborné dovednosti |
|---|
| předpoklady nejsou vyžadovány |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou definovány |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracuje s plánovacími systémy |
| pracuje s metodami výpočtů při tvorbě ozařovacího plánu s volbou nejvhodnějšího zdroje, techniky a frakcionačního režimu |
| vymezuje ozařovací objem |
| nastavuje pole a limitaci dávky v oblasti zvýšeného rizika poškození a to na základě zhodnocení potřebných vstupních i výstupních informací |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Bauer J. a kol. Obecná a speciální onkologie.
-
DeVITA, V., HELLMAN, S., ROSENBERG, S. Principles and Practice of Oncology. Philadelphia: Lippincot, 2018. ISBN 9781496394637.
|