Předmět: Seminář k bakalářské práci 2

» Seznam fakult » FZS » KAZ
Název předmětu Seminář k bakalářské práci 2
Kód předmětu KAZ/SBPZ2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Krejzlar Václav, Mgr. Ph.D.
  • Šofka Josef, PhDr. Ph.D.
  • Žejdl Vít, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky: 1. - 3. Citování a seznam bibliografických údajů - citace, parafráze, plagiát, autorský zákon, citační etika, jak citovat, normy upravující citace 4. - 5. Obhajoba bakalářské práce - prezentace práce za podpory Microsoft PowerPoint, forma prezentace, rozsah, účel, cíl, struktura, postoj, reakce, technika, technické zpracování prezentace 6. Etické otázky související s prezentací práce 7. - 8. Základy rétoriky 9. - 10. Prezentace struktury jednotlivých bakalářských prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Prezentace práce studentů, Přednáška
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou vyžadovány
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popíše postup zpracování výzkumné práce
vysvětlí důležitost vymezení výzkumného problému
objasní cíl práce
popíše postup při zpracování empirických dat a statistických údajů
Odborné dovednosti
formuluje hypotézy
komentuje a diskutuje zjištěné výsledky
formuluje závěr a doporučení pro realizaci výsledků výzkumu v praxi
zvládá celkovou formální úpravu závěrečné bakalářské práce
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Kutnohorská, J. Výzkum ve zdravotnictví 1. vyd.. Olomouc: UP, 2008.
  • Meško, D., Katuščák, D. et al. Akademická příručka 1. české vyd.. Martin: Osveta, 2006.
  • Trisha, G. Jak pracovat s vědeckou publikací. Základy medicíny založené na důkazu.. Praha: Grada, 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr