Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základní resuscitace dospělých - rozpoznání srdeční zástavy, přivolání ZZS, srdeční masáž, umělé dýchání. 2. Základní resuscitace dospělých - použití AED, zajištění bezpečnosti, nové technologie. 3. Základní resuscitace dětí - rozpoznání srdeční zástavy, přivolání ZZS, srdeční masáž, umělé dýchání. 4. Základní resuscitace dětí - použití AED, zajištění bezpečnosti, nové technologie. 5. Obstrukce dýchacích cest cizím tělesem. 6. Rozšířená resuscitace dospělých - prevence srdeční zástavy, prevence mimonemocniční srdeční zástavy, léčba srdeční zástavy v přednemocniční neodkladné péči. 7. Rozšířená resuscitace dospělých - manuální defibrilace, zajištění dýchacích cest a ventilace, léky a tekutiny. 8. Resuscitace a podpora životních funkcí novorozence. 9. Rozšířená resuscitace dětí. 10. Zápočet - simulační úkol plněný ve dvojici.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat obecné zásady první pomoci |
popsat postupy základní neodkladné resuscitace |
Odborné dovednosti |
---|
vyhodnotit aktuální stav postiženého |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše postupy základní a neodkladné resuscitace u dospělých, dětí a novorozenců |
Odborné dovednosti |
---|
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou základní a rozšířenou neodkladnou resuscitaci u pacientů všech věkových kategorií, včetně způsobů akutního zajištění dýchacích cest a přístupů do cévního řečiště, jakož i manipulace s přístroji a pomůckami k tomu nezbytnými |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Praktická zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Knor, Jiří; Málek, Jiří. Farmakoterapie urgentních stavů. 3. doplněné a rozšířené vydání. 2019. ISBN 978-80-7345-595-8.
-
MALÁSKA, Jan, Jan STAŠEK, Milan KARTOCHVÍL a Václav ZVONÍČEK. Intenzivní medicína v praxi.. Praha: Maxdorf, 2020. ISBN 978-80-7345-675-7.
-
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
-
Truhlář, A., Černá Pařízková, R., Dizon, J.M.L., Djakow, J., Drábková, J., Franěk, O. et al. Doporučené postupy pro resuscitaci ERC 2021: Souhrn doporučení. Anesteziologie a intenzivní medicína, 2021, 32(Suppl.A). 2021.
|