Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. Gastrointestinální trakt přehled 2. Respirační systém přehled 3. Urogenitální systém - 1. část - přehled 4. Urogenitální systém 2. část - přehled 5. Krevní oběh rozdělení. Stavba krevních cév. Srdce stavba. 6. Aortální systém přehled. 7. Žilní systém přehled. 8. Lymfatický systém přehled. 9. Smyslový systém stavba kůže. 10. Zrakové ústrojí přehled. 11. Sluchově-rovnovážné ústrojí přehled. Cvičení 1. Demonstrace orgánů gastrointestinálního traktu na anatomických modelech. 2. Demonstrace orgánů respiračního systému na anatomických modelech. 3. Demonstrace orgánů genitálních na anatomických modelech. 4. Demonstrace orgánů vylučovacího systému na anatomických modelech. 5. Demonstrace srdce na anatomickém modelu. 6. Tepny horní končetiny 7. Tepny dolní končetiny. 8. Topografická anatomie horní končetiny 1. část (regio deltoidea, regio brachii). 9. Topografická anatomie horní končetiny 2. část (regio antebrachii, regiones manus). 10. Topografická anatomie dolní končetiny 1. část (regio glutaea, regiones femoris). 11. Topografická anatomie dolní končetiny - 1. část (regiones cruris, regiones pedis).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat jednotlivé kosterní svaly, přiřadit k nim začátek, úpon, inervaci a základní funkci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
průběh svalů, průběh nervově-cévních svazků horní a dolní končetiny |
Odborné dovednosti |
---|
inervaci jednotlivých dermatomů |
cévní zásobení a inervaci jednotlivých dermatomů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška, |
konkrétní cévní zásobení a inervaci jednotlivých dermatomů. |
Odborné dovednosti |
---|
průběh svalů, vázající se na protetickou a ortotickou práci |
Obecné způsobilosti |
---|
Studenti budou schopni rozhodnout na základě anatomických znalosti o možnostech amputací z anatomického hlediska. |
Doporučená literatura
|
-
- HUDÁK R., KACHLÍK D. a kol. Memorix anatomie. 1.vyd. Praha: Triton, 2013. ISBN 978-80-7387-674-6.
-
- KOLEKTIV. Atlas of Anatomy: TheHuman Body Described in 13 Systems. Ullmann Publishing, 2015. ISBN 978-3-8480-0914-5.
-
Dauber, Wolfgang. Feneisův obrazový slovník anatomie : obsahuje na 8000 odborných anatomických pojmů a na 800 vyobrazení. Vyd. 3. české. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1456-1.
-
Kos, Jaroslav. Přehled topografické anatomie. Karolinum, Praha, 2014.
-
Kott, Otto. Anatomie pro fyzioterapeuty. Kineziologie.. Plzeň,DTP Maurea, 2000. ISBN 80-902876-0-3.
-
Kott, Otto. Předpoklady pohybu. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2013. ISBN 978-80-261-0215-1.
|