|
Vyučující
|
-
Pirnerová Lucie, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. - 2. Nemoci pohybového ústrojí - indikace a kontraindikace balneoterapie, obecné zásady pro fyzioterapii. 3. - 4. Metody na neurofyziologickém podkladu. 5. - 6. Ontogeneze. 7. - 8. Motorické učení. 9. - 10. ACT 11. Zápočtový test Cvičení 1. - 4. ACT 5. - 8. DNS - vedení cvičební jednotky skupinového cvičení, aplikace DNS ve sportovní fyzioterapii, aplikace DNS ve fitness, aplikace DNS v józe, aplikace DNS v terapii dítěte mladšího školního věku, aplikace DNS v pracovním prostředí, aplikace DNS do ADL 9. - 10. Škola zad, ADL 11. Praktické zkoušení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit koncepci balneoterapie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| se držet obecných zásad fyzioterapie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizuje metodiky fyzioterapie v balneoterapii v indikačních oblastech nemocí pohybového ústrojí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky provádí fyzioterapii v balneoterapii v indikačních oblastech nemocí pohybového ústrojí |
| vede cvičení zaměřená na prevenci a léčbu bolestí zad |
| aplikuje DNS a techniky ACT v reálných terapeutických situacích |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s diskusí, |
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktická zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Praktická zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
LATASH, Mark a Vladimir ZATSIORSKY. Biomechanics and Motor Control: Defining Central Concepts. San Diego: Elsevier Science & Technology, 2015. ISBN 978-0-12-800384-8.
-
PALAŠČÁKOVÁ ŠPRINGROVÁ, Ingrid. Akrální koaktivační diagnostika a terapie. Čtvrté, rozšířené vydání. Čelákovice: ACT centrum, 2024. ISBN 978-80-907290-0-1.
-
Rašev, Eugen. Škola zad. 1. vyd. Praha : Direkta, 1992. ISBN 80-900272-6-1.
-
Shumway-Cook, Anne; Woollacott, Marjorie H. Motor control : translating research into clinical practice. 3rd ed. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2007. ISBN 0-7817-6691-5.
-
Skaličková-Kováčiková, Věra. Vojtova metoda není jen technika : vedení fyzioterapie dětského pacienta Vojtovou metodou : praktické zkušenosti. První vydání. 2020. ISBN 978-80-270-8760-0.
|