|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Arteterapie a artefiletika. 2. Arteterapie a duševní onemocnění. 3. Arteterapie a úzkostlivý pacienti, hyperkinetičtí pacienti. 4. Arteterapie a hra. 5. Individuální terapie a skupinová terapie. 6. Práce s hudbou v arteterapii. 7. Výtvarně- terapeutické činnosti pro děti. 8. Výtvarně terapeutické činnosti pro dospělé. 9. Výtvarné techniky v klinické praxi 1. 10. Výtvarné techniky v klinické praxi 2. 11. Česká arteterapeutická společnost.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Skupinová konzultace
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou vyžadovány |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizuje arteterapii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používá arteterapeutické techniky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Skupinová konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Skupinová konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Campbellová, J. Techniky arteterapie ve výchově,sociální práci a klinické praxi.
-
Liebmann, M. Skupinová arteterapie:Nápady,témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci.
-
Rubinová, Judith Aron. Přístupy v arteterapii. Praha - TRITON, 2008.
|