|
Vyučující
|
-
Cibulková Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Matějka Jan, Mgr.
-
Schneiderwinklová Radka, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1)Specifika a historie českého lázeňství 2)Přírodní léčivé zdroje 3)Typické lázeňské procedury 4)Lázeňský místopis 5)Indikační seznam pro lázeňskou péči
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat principy a postupy aplikace léčebné klasické masáže a ošetření jizvy |
| zdůvodnit bezpečnost práce, účinky masáže, indikace a kontraindikace masáže |
| definovat masážní hmaty |
| vyjmenovat vybavení pracoviště a možné pomůcky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provádět ošetření jizvy a vybrané druhy klasické masáže včetně masáže celkové a to v požadovaném postupu se správným výběrem hmatů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizuje specifika lázeňské léčby |
| vyjmenuje jednotlivé diagnózy pro lázeňskou léčbu |
| dle indikačního seznamu popíše indikace a účinky přírodních zdrojů v kontextu s lázeňským místopisem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhuje dle indikace, lázeňského místopisu a přírodního léčivého zdroje vhodné lázeňské zařízení pro konkrétního klienta |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Capko, J. Základy fyziatrické léčby. Praha: Grada Publishing, spol s r.o., 1998.
-
Časopis. Rehabilitace a fyzikální lékařství,.
-
Hupka, J. et al. Fyzikálna terapie. Martin: Osveta, 1994.
-
Ipser, J., Přerovský K. Fysiatrie. Praha: Avicenum, 1972.
-
Jandová, Dobroslava. Balneologie. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2820-9.
-
Poděbradský J, Poděbradská R. Fyzikální terapie ? manuál a algoritmy. Praha: Grada, 2009.
-
Poděbradský J., Vařeka I. Fyzikální terapie I.a II.. Praha Grada, 1998.
-
Příloha Zdravotnických novin 51-52. Indikační seznam pro lázeňskou péči o dospělé, děti a dorost. 1998.
-
Škapík M. et al. Využití balneoterapie ve vnitřním lékařství. Praha: Grada, 1994.
-
Valeš, J. Fyzikální terapie. Plzeň:SZŠ a VZŠ v Plzni.
-
Watson, E. Electrotherapy : evidence-based praktice. Edinburgh: Elsevier Churchill Livingstone, 2008.
|