Předmět: Bakalářská práce

» Seznam fakult » FZS » KFE
Název předmětu Bakalářská práce
Kód předmětu KFE/BP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Mensa Tomáš, MUDr. CSc.
Obsah předmětu
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní bakalářské zkoušky v bakalářském studijním oboru fyzioterapie nebo ergoterapie. Téma práce zadává oborová katedra, a to na konci 3. semestru, resp. na začátku 4. semestru studia. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k práci přistupovat po stránce odborné i metodické, a harmonogram zpracování. V první části zpracování projektu se student seznamuje s odpovídající literaturou a provádí výběr vhodných metod. O své činnosti průběžně referuje vedoucímu práce, popř. ostatním studentům na semináři, který je k tomuto účelu určen. Druhá část je věnována vlastní výzkumné práci, konzultacím s vedoucím práce, sepisování práce, úpravám a následnému dokončování projektu. Předpokládaný rozsah textu je 50 stran.

Studijní aktivity a metody výuky
Seminář
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 300 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat strukturu tvorby bakalářské práce
vyjmenovat a charakterizovat typy bakalářské práce
vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem
vyjmenovat vhodné zdroje pro vědeckou práci
Odborné dovednosti
analyzovat a formálně správně citovat vhodné zdroje
vytvořit cíl projektu
formulovat výzkumné otázky
navrhnout vhodný typ výzkumu
provádět pilotní výzkum
vyhodnocovat výsledky
porovnávat s dalšími autory
vyvozovat závěry
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizuje klíčové body problematiky
Odborné dovednosti
pokládá si výzkumnou otázku k problematice
vybírá vhodné metody testování
shromažďuje a vyhodnocuje empirická data
porovnává výsledky s dalšími studiemi a diskutuje nad nimi
sepisuje písemnou zprávu
obhajuje svůj projekt
vyhledává a analyzuje odbornou literaturu k zadanému tématu
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Individuální konzultace,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kvalifikační práce,
Odborné dovednosti
Kvalifikační práce,
Obecné způsobilosti
Kvalifikační práce,
Doporučená literatura
  • Pravidla českého pravopisu. Praha : Fin, 2007. ISBN 978-80-86002-68-2.
  • AJGLOVÁ,J. Manuál k bakalářské práci pro obory všobecná sestra a porodní asistentka. Plzeň:VŠ Plzeň o. p. s., 2006.
  • BRATKOVÁ, E. Metody citování a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 [online]. Praha:Odborná komisepro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, 2007.
  • Firýtová, R. Metodická přírůčka k tvorbě bakalářské práce.
  • Hanousek, Jan; Charamza, Pavel. Moderní metody zpracování dat : matematická statistika pro každého. Praha : Grada, 1992. ISBN 80-85623-31-5.
  • Ivanová, Kateřina; Juríčková, Lubica. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-0992-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr