|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň odborné praxe - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 3 měsíců - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 6 ti měsíců - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 9 ti měsíců - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 12 ti měsíců - praktické využití vývojové kineziologie v ergoterapii - praktické provádění ergoterapie u dětské mozkové obrny - praktické provádění ergoterapie u centrální koordinační poruchy - praktické provádění ergoterapie u vrozených vad - praktické provádění ergoterapie u mentální retardace - praktické provádění ergoterapie u poruch autistického spektra - praktické provádění ergoterapie u poruch polykání - praktické provádění ergoterapie u Downova syndromu - ověření praktických dovedností u jednotlivých diagnóz
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 154 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní principy sestavování ergoterapeutického programu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky aplikovat ergoterapeutické koncepce a modely v klinické ergoterapii u vybraných diagnóz |
| indikovat na základě vyšetření v krátkodobém ergoterapeutickém programu biomechanický a rehabilitační přístup |
| trénovat soběstačnost v personálních a instrumentálních běžných denních činnostech |
| aplikovat nácvik v používání kompenzačních pomůcek a provádět návrhy na úpravu domácího prostředí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizuje ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládá globální pohybové vzory do 3, 6 ti, 9 ti, 12 ti měsíců věku |
| odlišuje mezi jednotlivými typy globálních pohybových vzorů |
| analyzuje rozdíly v náplni ergoterapeutické jednotky u jednotlivých diagnóz |
| vytváří cíl terapie, navrhuje vhodné rámce vztahů a přístupy, provádí základní terapii |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Lebl, Jan,; Janda, Jan,; Pohunek, Petr. Praktická pediatrie : obvyklé diagnostické a léčebné postupy na Pediatrické klinice v Motole. 1. vyd. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-578-9.
-
Michael A. Alexander; Matthews, Dennis J. Pediatric rehabilitation : principles and practice. 4th ed. New York : Demos Medical, 2010. ISBN 978-1-933864-37-2.
-
Mrzena, Bohuslav. Pediatrie : vybrané kapitoly pro studující speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. 1. vyd. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-182-9.
-
SVOBODA, Mojmír, KREJČÍŘOVÁ, Dana a VÁGNEROVÁ, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 2.. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
-
Tecklin, Jan Stephen. Pediatric physical therapy. 4th ed. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2008. ISBN 978-0-7817-5399-9.
-
Vágnerová, Marie; Klégrová, Jarmila. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
-
Vágnerová, Marie; Strnadová, Iva,; Krejčová, Lenka. Náročné mateřství : být matkou postiženého dítěte. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1616-2.
-
Vágnerová, Marie. Vývojová psychologie : dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
|